  • 1. Data: 2009-10-25 14:40:33
    Temat: Rozsychanie się drewna w budynku.
    Od: Charles <y...@g...com>

    Witam.
    Nieduży domek wykończony drewnem (boazerie + drewniana podłoga)
    ogrzewany po raz pierwszy od wielu lat w chłodniejszym sezonie.
    Wcześniejsi właściciele przyjeżdżali tylko w letnim sezonie. Zauważyłem,
    że gdzieniegdzie (na razie w 3 miejscach) w boazerii powstały delikatne
    szpary a i w podłodze również dzieją się podobne rzeczy, czyli widać
    powiększanie się szpar między niektórymi dechami. Co zrobić? Zostawić,
    bo proces sam ustanie w pewnym momencie, czy może kupić jakiś nawilżacz
    powietrza, żeby nie przesuszyć drewna? Nie mam pojęcia. Prośba o porady.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-10-25 17:19:36
    Temat: Re: Rozsychanie się drewna w budynku.
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Teraz już nic nie zrobisz. No chyba, że chcesz przekładać boazerię i deski.
    Ja też zrobiłem błąd układając boazerię w upalne lato (drewno schło
    wcześniej ponad 5 lat). Teraz mam szpary nawet po 8 mm. Drewno powinno
    układać się w warunkach najmniejszej wilgotności a więc w mroźną zimę w
    środku sezonu grzewczego.
    Jacek

  • 3. Data: 2009-10-25 17:30:34
    Od: Charles <y...@g...com>

    JS pisze:
> [...]
    > wcześniej ponad 5 lat). Teraz mam szpary nawet po 8 mm. Drewno powinno
    > układać się w warunkach najmniejszej wilgotności a więc w mroźną zimę w

    Nawilżacz powietrza w sezonie jesienno-zimowym dałby cokolwiek czy nie
    warto ładować kasy w tego typu urządzenie? Próbowałeś czegokolwiek żeby
    zniwelować choć trochę nadmierne wysychanie drewna?
    PZDR

  • 4. Data: 2009-10-25 17:38:37
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Nawilżacz nic nie da. U mnie w kuchni, gdzie się gotuje i jest "naturalny
    nawilżacz" też się rozeschło z tym, że później.
    Jak masz niedużą powierzchnię to może warto przełożyć. Ja u siebie
    pzekładałem tylko jedno pomieszczenie (po kliku latach, jak już się wszystko
    ustabilizowało). Do dziś nie ma szpar.
    Jacek