  • 11. Data: 2009-10-27 09:24:44
    Temat: Re: ocieplanie w niskich temperaturach
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 27 Paź, 10:02, Andrzej <c...@w...pl> wrote:

    > A możesz mi powiedzieć jakiego kleju używełeś?

    Do siatki? Ceresit "jakiśtam" zimowy..... musiałbym znaleźć fakturę
    sprzed prawie roku. Też chyba był z mikrowłóknami bo nie popękał (poza
    miejscami gdzie dali siatkę "na styk")

    > Ja mam klej knaufa (n mikrowłóknami), wyczytałem w specyfikacji że
    > jest mrozo i wodoodporny.

    Taki jest po związaniu i w teorii. Skoro nasiąka (a z pewnością
    nasiąka) to mróz go rozwali mimo że oba czynniki z osobna nic mu nie
    robią. Razem to już inna bajka. Dlatego pisałem że trzeba zagruntować.
    Wtedy zmniejszysz nasiąkliwość (nawet tą powierzchniową)

    > Zadzwonilem też do centrali Knauf,
    > rozmawiałem z technologiem, powiedział że można ocieplać jak sa
    > dodatnie temperatury, najważniejsza jest temperatura przy zaciaganiu
    > siatki klejem, wtedy potrzebne są minimum 2 dni dodatniej temperatur
    > (w warunkach jesiennych).

    Dodatnich w dzień i w nocy!. Dokładnie to samo Ci pisałem.

    > Moi spece mówili mi, że ocieplali już domy późna jesienią (bez
    > malowania gruntem) i wszystko później było w porządku.

    Wykonawcy zawsze to mówią, bo niby co mają mówić?
    ;-)

    > Jeśli teraz zagruntuje, to później przy kładzeniu tynku musiałym
    > jeszcze raz, a to są koszty. Nie wiem ile kosztuje grunt

    Na całą elewację pójdzie pewnie kilka stówek ale IMHO warto. Pomalować
    możesz nawet sam - długi kij i wałek malarski. W jeden dzień oblecisz
    cały dom.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 12. Data: 2009-10-27 14:08:47
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 26 Paź, 08:23, Andrzej <c...@w...pl> wrote:
    > Witam,
    > Chciałem docieplić sobie domek jeszcze w tym roku, tzn. przykleić
    > styropian i siatke z klejem, bez położenia tynku. I mam pytanie, czy
    > można docieplać w niskich temperaturach? Wg producentów temperatra na
    > zewnątrz powinna wynosić min. 5 stopni, ale jesli np. w dzień bedzie
    > +5 a w nocy mały przymrozek -2 to co się stanie? Często widziałem jak
    > ludzie docieplają w takich temperaturach, tylko nie wiem czy w
    > praktyce są jakies negatywne skutki.

    Jeżeli zastosujesz wersję "zimową" przy - 2 w nocy teoretycznie nic
    się nie powinno stać (jak zimowa jest do -5)
    Ale warunkiem jest praca przy min. +5 i nie na "zamarzniętej" ścianie.
    Jednak praca przy temp. minusowych jest zawsze ryzykiem - jak możesz
    to poczekaj.

    ps .Potwierdzam dobrą opinię poprzednika o SKS quick-mixa z włóknem

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 13. Data: 2009-10-27 19:23:12
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Andrzej" <c...@w...pl> wrote in message
    a.googlegroups.com...

    >A możesz mi powiedzieć jakiego kleju używełeś?
    >Ja mam klej knaufa (n mikrowłóknami), wyczytałem w specyfikacji że
    >jest mrozo i wodoodporny. Zadzwonilem też do centrali Knauf,

    Wy sie wszyscy nie wygłupiajcie. Nie wolno kleic styropianu jeżeli jest za
    zimno, to jest poniżej 5 stopni przez kolejne 3 dni.
    Jeżeli już przykleicie to tynk strukturalny zostawcie sobie na lato po
    przeglądzie ocieplenia w czasie mrozów.

  • 14. Data: 2017-11-19 14:54:56
    Od: Mazur <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 października 2009 15:08:47 UTC+1 użytkownik czupakabra napisał:

> [...]
    > to poczekaj.
    >

    > ps .Potwierdzam dobrą opinię poprzednika o SKS quick-mixa z włóknem

    Nie wierzę w żadne produkty zimowe, to sposób producentów na zwiększenie sprzedaży
    zimą. Każdy uczciwy producent powie nam że prace najlepiej wykonywać od wiosny do
    jesieni. Ale skuteczną termoizolację gwarantuje nam tak naprawdę wybór dobrego
    materiału, najlepiej styropianu z rekomendacjami ITB jak Termo Organika oraz ekipy
    która zna się na rzeczy i zaizoluje poprawnie bez mostków termicznych.

  • 15. Data: 2017-12-17 16:07:28
    Od: Rabbit <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 października 2009 08:23:58 UTC+1 użytkownik Andrzej napisał:
> [...]

    > +5 a w nocy mały przymrozek -2 to co się stanie? Często widziałem jak
    > ludzie docieplają w takich temperaturach, tylko nie wiem czy w

    Nie warto ryzykować, lepiej poczekać do wiosny. Przez ten czas na spokojnie
    wybierzesz dobry styropian i dobrą ekipę wykonawczą. Przed wyborem styropianu radzę
    sprawdzić publikacje GUNB

  • 16. Data: 2017-12-17 19:14:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 grudnia 2017 16:07:30 UTC+1 użytkownik Rabbit napisał:

    > Nie warto ryzykować, lepiej poczekać do wiosny. Przez ten czas na spokojnie
    wybierzesz dobry styropian i dobrą ekipę wykonawczą. Przed wyborem styropianu radzę
    sprawdzić publikacje GUNB

    Myślisz, że autor posta czekał na Twoją odpowiedź przed podjęciem decyzji?
    8 lat!? :D

    --
    Adam Sz.