  • 11. Data: 2009-10-27 10:18:38
    Temat: Re: Jak wysoką macie szczelina pod drzwiami wewnętrznymi?
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hc6bo5$2kp$1@inews.gazeta.pl...
    > stanie stwierdzić gdzie sie ściana skończy. Wiec najpierw muszę
    > zamontowuje ościeżnice, dorobić ścianę i później kafelki, podłoga itp.

    Nie tak. Narobisz sobie kłopotów. Najpierw zmniejsz otwory drzwiowe do
    wymiarów ościeżnic. Obrób sciany na gotowo(gładzie, farba itp)
    Nastepnie kafelki na podłogę czy panele itp. I na te kafelki/panele stawiasz
    ościeżnice montujesz je na piankę(plus ew. kołki) i zakładasz opaski.
    I nic nie trzeba docinać i kombinować

    Krzysiek

  • 12. Data: 2009-10-27 11:02:41
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    kris pisze:

    > Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie tak. Narobisz sobie kłopotów. Najpierw zmniejsz otwory drzwiowe do
    > wymiarów ościeżnic.
    Boje sie, że mogę niedokładnie oszacować wymiary i otwór będzie za mały,
    za duży.

    Obrób sciany na gotowo(gładzie, farba itp)
    > Nastepnie kafelki na podłogę czy panele itp. I na te kafelki/panele
    > stawiasz ościeżnice montujesz je na piankę(plus ew. kołki) i zakładasz
    > opaski.
    Właśnie, w instrukcji ościeżnic mam napisane by montować je tylko na
    piankę(ościeżnice i drzwi drewniane), nic nie piszą o kołkach.
    Ościeżnice montowane na sama piankę nie będą sie przemieszczać np. gdy
    ktoś zacznie szarpać za drzwi ?

  • 13. Data: 2009-10-27 11:04:35
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

    > BTW. Jaka wentylacje planujesz? Grawitacyjna czy wymuszona? Jak
    > grawitacyjna to masz nawiewniki w oknach ? :)
    > pozdr.

    Grawitacyjna, nie mam nawiewników

  • 14. Data: 2009-10-27 11:08:01
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Marcin pisze:

    > Ale ościeżnice są nieco mniejsze i węższe niż otwory drzwiowe.
    > Zamontuje je, będą szczeliny miedzy nimi a ściana. Z jednej strony będą
    > zlicowane ze ściana i tam zamontuje opaski z drugiej strony
    > gipsem/gładzią wyrównam ścianę do ościeżnicy(kąt 90).
    > Teraz nie wiem ile tej ściany będę musiał dorobić. Wiec nie mogę kłaść
    > np. kafelek, bo chce by były do końca ściany kolo dziwi a nie jestem w
    > stanie stwierdzić gdzie sie ściana skończy. Wiec najpierw muszę
    > zamontowuje ościeżnice, dorobić ścianę i później kafelki, podłoga itp.

    właśnie montują mi drzwi

    1. Jak pogadasz sobie z kimś kto ma Ci te drzwi montować, a ten będzie
    się znał na robocie to jest Ci w stanie co do mm powiedzieć gdzie jakie
    otwory zostawić na szerokość, a jak będzie za mało to sobie dotną.

    2. U mnie płytki gdzie im nie pasowały - np. w pralni mam tylko cokół -
    docięli równo do ościeżnicy, nie ma ani śladu.

    3. Szpara pod drzwiami - hhh - właśnie monterzy zadali mi to pytanie ile
    mają mi zostawić, stwierdziłem że 7-8 mm będzie ok, wejdzie tam jakaś
    listwa maskująca na panele pomiędzy pokojami i nawet jak się gdzieś
    panele lekko podniosą to i tak będzie ok.

    Sprawdziłem u mnie w pracy różne drzwi różnie zrobione nawet 1 cm nie
    razi, 2 cm zostawia się dla wentylacji łazienki - ja mam tuleje

    Inna sprawa - może się przyda

    Przed położeniem paneli najlepiej spytać gdzie robić połączenie między
    pokojami tak by listwa wyszła centralnie pod zamkniętymi drzwiami, u
    mnie (pewnie w większości drzwi z ościeżnicami też) okazuje się łączenie
    powinno być cofnięte około 1 cm w stronę pomieszczenia do którego
    otwierają się drzwi , zrobiłem na równie ze ścianą i gdzieniegdzie może
    się okazać, że listwa maskująca będzie lekko wystawać.

    Ariusz

  • 15. Data: 2009-10-27 11:10:31
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Marcin pisze:

> [...]

    się znał na robocie to jest Ci w stanie co do mm powiedzieć gdzie jakie
    otwory zostawić na szerokość, a jak będzie za mało to sobie dotną.

    dotną ścianę nie drzwi

  • 16. Data: 2009-10-27 11:13:03
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Boje sie, że mogę niedokładnie oszacować wymiary i otwór będzie za mały,
    > za duży.

    Zmierz ościeżnice. Ew sprawdż wymiary w katalogu.
    Z aptekarska dokładnoscią murowac nie musisz. Pianka wypełni szpary

> [...]
    > montowane na sama piankę nie będą sie przemieszczać np. gdy ktoś zacznie

    Skoro producent oscieżnic tak pisze to będzie ok. Widocznie nie przewiduje
    montażu na dodatkowe kołki.
    Classen np przewiduje. Ale sama pianka będzi ok moim zdaniem

    Krzysiek

  • 17. Data: 2009-10-27 11:21:12
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Paź, 12:04, Marcin <m...@o...pl> wrote:

    > Grawitacyjna, nie mam nawiewników

    To niestety prosisz sie o problemy :( Wentylacja grawitacyjna i
    szczelne okna = to ze soba nie wspolgra! Albo rozszczelnisz okna, albo
    (najlepiej) zamontuj nawiewniki. Inaczej bedziesz mial wieczne
    problemy z duchota, wysoka wilgotnoscia, dlugim czasem usuwania pary z
    gotowania / kapania sie, smrodu z kibelka. Skrajnie to urosnie grzyb
    gdzie sie da z braku wentylacji. To tylko moja rada na boku tematu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2009-10-27 11:45:30
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    kris pisze:

    > Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    Super, dzięki za pomoc.

  • 19. Data: 2009-10-27 12:08:58
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >W moich drzwiach szczelina ma właśnie jakieś 15mm. Nie chciałem skracać
    >futryn bo obawiałem się ich uszkodzenia. Kupiłem w markecie szczoteczki i
    >teraz nie ma szczeliny mimo, że jest ;-), wygląda dobrze i zapewnia
    >wentylację.
    >
    > PC

    z tymi szczoteczkami to dobry pomysl .. poza tym oscieznica zawsze jest ciut
    dluzsza od drzwi i po postawieniu szczelina wyszla okolo 1,20cm