  • 1. Data: 2012-11-06 09:01:18
    Temat: Drewno z owocowek jako opal
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Mam troche drewna z gruszy i chyba jabloni. Sciete ponoc 4 lata temu,
    ciezkie, wezlaste. Pali sie dziwnie - troche jak debina, ktora jako
    samodzielne paliwo jest do niczego, choc tu plomien jest dluzszy. Ale co do
    zasady, palenisko musi byc bardzo mocno nagrzane, inaczej trzeba
    przegarniac, obracac itp.

    Tak ma byc czy moze jednak wilgotnosc jest za wysoka?

    Czy ktos palil drewnem z owocowek i ma jakies doswiadczenia?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-11-06 10:03:07
    Temat: Re: Drewno z owocowek jako opal
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Czy ktos palil drewnem z owocowek i ma jakies doswiadczenia?

    Paliłem, ale w wędzarni, super weliny z takiego dymu. Może się z kimś
    kto wędzi wymień za opałowe?

  • 3. Data: 2012-11-06 10:03:19
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 06.11.2012 10:03, Robson wrote:

    > Paliłem, ale w wędzarni, super weliny z takiego dymu. Może się z kimś
    > kto wędzi wymień za opałowe?

    Swieta racja - szkoda takiego drewna na opal.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 4. Data: 2012-11-06 12:13:30
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 6 listopada 2012 09:01:18 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > przegarniac, obracac itp.
    >
    > Tak ma byc czy moze jednak wilgotnosc jest za wysoka?
    Nie powinno byc mokre bo to jednak 4 lata leżenia ale moze lezaly w wilgoci?

    > Czy ktos palil drewnem z owocowek i ma jakies doswiadczenia?

    Czasem pale ognisko/grilla i pali sie bardzo ładnie. Płomień ciepły wysoki, spokojny,
    dymi tylko jak sie już zwęgli i tylko żarzy.
    Ale u mnie to raczej śliwa, jabłoń i leszczyna.

    Sprawdz czy jest rzeczywiście suche.
    Zrob troche wiórów i zapal zapałką. Jak sie od razu zajmie i bedzie palic wesoło to
    raczej suche.
    Jak bedzie problem z zapaleniem to moze byc mokre.

  • 5. Data: 2012-11-06 13:59:14
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-06 09:01, Maciek pisze:

> [...]
    >
    > Tak ma byc czy moze jednak wilgotnosc jest za wysoka?
    >
    > Czy ktos palil drewnem z owocowek i ma jakies doswiadczenia?

    Ja palę od lat drewnem owocowym. Grusza, jabłoń, czereśnia, wiśnia, do
    tego czasem dorzucam orzech włoski. Jak dla mnie, to doskonały opał -
    nie widzę wyższości buka, brzozy, czy dębu nad owocowym.
    Minusy - wiśnia jest mocno żywiczna i można pobrudzić kosz na opał i
    ręce, a niektórzy twierdzą, że od tego szyba robi się czarna. Drewno z
    orzecha ma dość specyficzny zapach przy paleniu, który mi się nie
    podoba, ale inni mówią, że ładny. Inny minus, to to, że jak się nie
    porąbie tego drewna dopóki jest świeże, to potem już się nie da, bo
    strasznie twarde się robi (zwłaszcza czereśnia)
    Palę drewnem suszonym w szopie, 2-4 letnie, ale roczne też się nieźle pali.
    Jacek

  • 6. Data: 2012-11-06 14:25:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.11.2012 09:01, Maciek pisze:

    > Tak ma byc czy moze jednak wilgotnosc jest za wysoka?

    Po 4 latach? Niemożliwe, chyba że w wodzie stało albo w ogóle nie
    przykryte na deszczu.

    > Czy ktos palil drewnem z owocowek i ma jakies doswiadczenia?

    Jabłoń i czereśnia. Piękny zapach, dużo energii.

    Czereśnię miałem z domieszek do drzewa z lasu (jakaś dzika czereśnia) a
    jabłoń moja po złamaniu.

  • 7. Data: 2012-11-06 16:33:30
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 06 Nov 2012 14:25:25 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Po 4 latach? Niemożliwe, chyba że w wodzie stało albo w ogóle nie
    > przykryte na deszczu.

    Nie, widzialem ze lezala pod wiata.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2012-11-06 17:45:10
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    t...

    Mam troche drewna z gruszy i chyba jabloni. Sciete ponoc 4 lata temu,
    ciezkie, wezlaste. Pali sie dziwnie - troche jak debina, ktora jako
    samodzielne paliwo jest do niczego,
    ==================

    Dębina kiepskim drewnem?

    Trzeci sezon nim palę i to jako samodzielne drewno. Uważam że jest bardzo
    dobre i jest porównywalne do buka czy graba. Więcej kory ma i tyle.

  • 9. Data: 2012-11-06 21:38:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.11.2012 17:45, nacocito pisze:

    > Dębina kiepskim drewnem?
    >
    > Trzeci sezon nim palę i to jako samodzielne drewno. Uważam że jest
    > bardzo dobre i jest porównywalne do buka czy graba. Więcej kory ma i tyle.

    Porównywalne... No cóż, faktycznie - dąb jest znacznie słabszym opałem
    od buka a grabowi nie podskoczy.

  • 10. Data: 2012-11-06 22:03:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 6 Nov 2012 09:01:18 +0100, Maciek napisał(a):

    > Tak ma byc czy moze jednak wilgotnosc jest za wysoka?
    >
    > Czy ktos palil drewnem z owocowek i ma jakies doswiadczenia?

    Tak, bardzo dobre. Trzeba tylko mieć dobry piec.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356