    From: "e2rd / Darek K." <q...@r...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Drzwi na taras - jakie?
    Date: Fri, 2 Jan 2009 10:10:56 +0100

    Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w
    > Szerokość otworu - 3,60 m. Mamy zamiar zamówić drzwi przesuwne o
    > szerokości 1,80 każde skrzydło. Decyduje głównie wygoda i szerokość
    > przeszklenia, chcemy mieć niczym niezmącony widok na ogród, z pewnością
    > widoku nie przesłoni nam kolejny budynek i wścibscy sąsiedzi nie stanowią
    > zagrożenia;)
    > Ziarno wątpliwości zasiała dziś koleżanka twierdząc, że do klasycznej
    > bryły naszego domu nie pasuje okno jak witryna sklepowa i będzie to głupio
    > wyglądać. Nasz projekt, to C34 "Komfortowy" z Muratora
    > http://projekty.muratordom.pl/projekt?IdProjektu=131
> [...]

    Mam okno o szer. 4m i zdecydowałem się na dwie witryny po bokach i w środku
    drzwi dwuskrzydłowe. Przesuwne odpadły ze względu na koniecznośc
    przechodzenia przy ścianie - klamka byłaby w narożniku pokoju. Ilość światła
    i tak jest baaardzo duża. Ponadto dałem pod oknem dwa grzejniki kanałowe
    pozostawiając na środku ok. 1m na przejście bez stawania na kratki (może nie
    będzie tak się brudzić).

    Jak na razie sprawdza się bardzo dobrze. 90cm wystarczy, jednym ruchem
    możesz zrobić sobie drzwi prawie 2-metrowe.

    Wygląda to tak http://grabiczanin.w.interii.pl/okno_tarasowe.jpg . Bardzo
    duży plus drzwi przesuwanych to praktycznie brak progu, przy drzwiach
    otwieranych jednak trzeba podnieść nogę.

    Róznica w cenie nie aż tak dramatyczna, za swoje zapłaciłem 3500, przesuwane
    (HS czy coś takiego, dokładnej nazwy nie pamiętam) mogłem kupić za bodajże
    5500 ale ceny miałem umawiane baaardzo dawno.

    Pozdr,
    e2rd
    Darek K.