    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ELEKTRYKA kilka pytan
    Date: Wed, 17 May 2017 22:57:17 +0200

    W dniu 17.05.2017 o 21:42, Majka pisze:
    > Cześć.
    > Kilka pytań o elektrykę. Poproszę o pomoc i wyrozumiałość.
    >
    > 1. Czy jednym na jednej "gałęzi", czyli na jednym wyłączniku mogą być dwa typy
    jarzeniówek, tradycyjne/stare ze starterem i nowe ledowe?

    > 2. "Jarzeniówka" LED: czy ona zapala się natychmiast po kliknięciu wyłącznika?
    > Zależy mi na tym, by jasno było od razu, natychmiast, bez efektu wyładowań i mrugań
    starej jarzeniówki.
    możesz wszystko jak chcesz, bedzie działać.

    > 3. Czy zwracać na coś szczególną uwagę, na jakieś parametry przy zakupie świetlówek
    LED? Coś ma znaczenie? Poza ceną? Ma to być do oświetlenia garażu.
    trudno coś doradzić. na dzień dzisiejszy diody powinny być typu 2835 lub
    56xx 57xx. Skąd wiesz jakie będą diodki w "świetlówkach" led?

    > Chcę zrobić tam dwa punkty świetlne (bo jest długa i złamana jak litera L), jedno
    gniazdo 230V i wyłącznik światła.
    > Jak to zrobić sensownie?
    > a) czy do takiej szopy dać świetlówki LED czy żarówki LED, np E27?
    najprosciej. kup dwie szpulki diodek 2835. cena max40zł. zasilacz za
    10zł. profil ud (albo podobny) Ponaklejaj diody na profil, powieś profil
    tam gdzie chesz - masz światło tanio i dobrze. zaleje się wodą- 12 nic
    się nie stanie. poukładasz diody w paru miejscach - będzie mniej cieni,
    lepiej będzie widać. uwierz mi. mam całe mieszkanie w diodach, żarówka
    tylko w lodówce.

    ToMasz