    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 20 May 2017 13:12:09 -0700 (PDT)
    Subject: Re: ELEKTRYKA kilka pytan
    From: k...@g...com

    W dniu piątek, 19 maja 2017 23:01:51 UTC+2 użytkownik abomito napisał:

> [...]
    jarzeniówek, tradycyjne/stare ze starterem i nowe ledowe?
    > Nie ma przeciwwskazań
    > Praktycznie od razu: ćwierć sekundy da się wytrzymać.Ważniejsze jest to, że na
    rozruch nie ma wpływ temperatura. Stare świetlówki w niskich temperaturach łapały
    dość długo.

    świetlówek LED? Coś ma znaczenie? Poza ceną? Ma to być do oświetlenia garażu.

    > Sądzę,że dać normalne lampy LED w oprawach.Świetlówki led są sporo droższe niż
    > lampy z gwintem.I łatwiej dostępne.Oprawy też będą droższe.

    gniazdo 230V i wyłącznik światła.
    > Przede wszystkim rozdzielić gniazdo i oświetlenie na dwa (albo więcej)
    obwody.Możesz zrobić zwarcie w gnieżdzie, ale oświetlenie nie zgaśnie.Nie szkodzi, że
    to ma byc na jednej fazie.Porządek musi być!Tyle, że bezpiecznik przed garażem musi
    byś większy, niż wewnątrz.A na oświetlenie na LEDach wystarczy 4A. A jak poprowadzić
    instalacje, to juz nie powiem.Ale, jeśli masz tam więcej niz jedne drzwi, pomyśl i
    wyłączniku schodowym.

    > W peszlach takich rzeczy nie robi- bardziej stosowne będą rurki instalacyjne,W
    zasadzie instalacja na drewnie powinna w nich srobiona.Ale było by głupio, gdyby
    reszta dyła goła. Jeszcze lepszym- i sporo droższym rozwiązaniem bylyby
    korytka.Lepiej wyglądają i łatwiej coś dołożyć, czy zmienić.
    > Znacznie lepsze będą IP44. Cenowo wyjdzie prawie na jedno, a pewniej. Nie chodzi tu
    o wodę, a pył.

    napędzaną, to na jakiej głębokości powinien być kabel w ziemi? Odległość między domem
    a bramą 8m. Ile żyłowy powinien być kabel, żeby czegoś nie zabrakło lub o czymś nie
    zapomnieć?
    > Póki co-zakop tam rurę, taką 50-70 mm z drutem w środku.Tylko pamiętaj o łagodych
    łukach.Jeśli będzie trzeba- da się taki jaki będzie potrzebny.I będzie jeszcze
    miejsce na sterowanie...I wcale nie musi być głęboko.
    > pozdro.abomito

    Bardzo dziękuję za twoją odpowiedź.
    Rozdzielić na dwa obwody dla gniazda i światła nie mogę, bo w szopie tylko jeden
    kabel jest, wchodzi tam do szopy ze ściany domy, przeciągnięty od jednego z gniazdek
    domowych na zewnątrz.
    Drzwi są tylko jedne w szopie, więc schodowych nie muszę dawać. Wskazówka dot.
    korytek jest cenna, szopa nie jest długa, więc koszty nie będą istotne.

    Myślałam o wyłączniku czasowym, takim co wyłączy światło automatycznie po np. 5
    minutach, by zapobiec zapominalstwu i świeceniu światła cała dobę. Nie wiem tylko jak
    takie coś zrobić, czy to trudne.

    Majka