    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 22 Jul 2018 12:47:02 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Elektryka na tapecie
    From: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 lipca 2018 13:57:20 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Za dwa tygodnie ma wkroczyć elektryk, projekt elektryki jest -- jakieś rady
    > na co warto zwrócić uwagę, szczególnie w skrzynce? Instalacja ma być przede
    > wszystkim bardzo dobrze zabezpieczona przed przepięciami. Co tam zatem musi
    > być?
    >
    > Dodatkowo, chcę wydzielić strefy do podtrzymywania i zastosować do tych
    > obwodów zasilacze z bateriami (bo na TPW2 z gwarancją pewnie się nie
    > doczekam) posadowione w garażu:
    >
    > https://techtron.pl/k112,zasilanie-awaryjne-ups-do-k
    otlow-piecow-pomp-co-solarow-bram.html

> [...]
    > czy jeszcze o czymś pamiętać, np. z zamierzeniem zamontowania w przyszłości
    > paneli PV? Może są na rynku lepsze zasilacze niż podlinkowane TechTrony?
    >
    > Ps. ekeltryk krzyknął za dom ~200m2 wstępnie 16 tys. zł (materiał +
    > robocizna) z każdym punktem na oddzielnym obwodzie i kluczowymi elementami
    > (zmywarka/lodówka etc.) na niezależnych bezpiecznikach, w tym instalacja na
    > ogród i do bramy, z sieciami alarmową, LAN (monitoring), TV/SAT i domofonem
    > do bramy.
    >
    > Pps. czy są bezpieczniki główne które można z odległości (np. przyciskiem w

    do celow domowych nie ma, rozwiazania przemysłowe są, ino to bedzie przerost formy
    nad trescią.
    Natomiast w sposób łatwy mozna zastosować przekaźnik zwierajacy zero i ochronny -
    wyleci wtedy różnicówka, jesli ją dasz jako wyłacznik główny.

    w jednej rozdzielnicy 3x12 takiej wstępnej zmiesciłem:
    zaciski przewodów (bo mam grube)
    przełacznik agregat-sieć
    ograniczniki przepięć
    nadmiarówka kierunek rozdzielnica parter
    nadmiarówka kierunek rozdzielnica pietro
    różnicowka+nadmiarówka kierunek garaż
    różnicowka+nadmiarówka kierunek kotłownia (bo ogrzewanie bedzie elektryczne)
    przekaźniki priorytetowe (jesli parter+pietro wezma za dużo do odłączy się kotłownia)

    potem bedą juz raczej proste rozdzielnice parter/pietro/garaz/kotlownia

    w złączu kablowym dałem też różnicówkę, którą kiedys wymienie na selekcyjną

    b.