  • Data: 2013-05-10 14:08:28
    Temat: Re: Ergonomia w domu - książki
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Co do wyłącznika
    > Ja w domu rodzinnym mam na wysokości 180 cm.

    No nieźle :-) Tak było celowo czy jak to w PRL'u brakło kabli?

    > A w DOMU na wysokości 110 cm a mój trzy latek (miał urodziny 10 dni temu)
    > ma już 108 cm.

    > Pewnie tak tylko to jest na tej zasadzie że robi się tak bo się robi. A
    > dlaczego tak się robi nikt nie wie. Ja chciałbym przeczytać opracowanie w
    > którym gość z imienia i
    > nazwiska twierdzi że powinno być tak i tak.

    Ale ten gość przeważnie całe swoje życie spędził na kilkudziesięciu metrach
    w jakimś mieszkaniu. Skąd on ma wiedzieć co jest wygodne?

    > A co do meritum co to znaczy wygodnie???
    > Zeby nie teoryzować
    > Mieszkałem w USA przez jakiś czas, zakochałem się tam w prysznicach.
    > Jak przyjechałem do Polski to od razu sobie zafundowałem.
    > Mam 192 cm. Więc wygodniej wydawało się zamontować
    > prawie pod samym sufitem wylewke.
    > I dwa razy z niego korzystałem.
    > Dlaczego? Bo nie jest wygodnie.
    > A wydawało by się że powinno być.

    No i masz odpowiedź. Tego co jest wygodne nie da się"zaplanować" to trzeba
    przeżyć. Ja zanim zbudowałem swój dom mieszkałem po kilka ,lat w trzech
    różnych mieszkaniach i jednym domie. A krótsze okresy w niezliczonej liczbie
    mieszkań i domów. Właśnie po to by poznać różne rozwiązania w różnych
    warunkach i muc _świadomie_ dokonać wyboru.

    > Inna kwestia.
    > Pani w studiu meblowym przekonywała mnie że fronty 60 cm w górnych
    > szafkach to dobry pomysł. Bo ładnie wyglądają.
    > Może i tak tylko że jak trzeba poszukać gdzie są te cholerne szklanki to
    > już nie są tak fajne (Ograniczają widoczność)

    > Więc tak naprawde o tym czy to jest wygodne czy nie dowiem się jak wydam
    > kase.
    > A ja chciałbym wiedzieć to przed wydaniem kasy.

    Masz do wyboru dwie opcje albo pomieszkać to tu to tam i zdobyć
    doświadczenie, albo zadawać niekończąca się serię pytań na tę grupę i czytać
    odpowiedzi, a następnie je "filtrować" według własnych upodobań.

    Nie wiem, jakie masz zwyczaje towarzyskie. My np. prawie nie chodzimy do
    knajp tylko ze znajomymi spotykamy się na tzw. "domówkach" więc siłą rzeczy
    miałem już możliwość użytkowania wielu różnych kuchni. Z różnymi układami
    szafek, różnymi półkami i szufladami itd. Dodatkowo zwykle w trakcie
    przygotowywania żarcia na imprezę (co się dzieje w kuchni) można panią domu
    podpytać o to co by zmieniła gdyby mogła zacząć urządzanie kuchni od
    początku - to są bardzo cenne uwagi bo wynikają z doświadczenia.

    Człowiek się uczy na błędach. Szkoda życia by się uczyć na własnych skoro
    można na cudzych. Własnych i tak się nie uniknie ale można w ten sposób
    znacznie ograniczyć ich liczbę.

    > "Panie co Pan będziesz jakiegoś głupiego h@#%$% w garniturku słuchał,
    > tak się robi i tyle" - powie majster na budowie/

    Jeśli pozwolisz mu mieć własne zdanie to pewnie tak będzie. Dlatego to _Ty_
    masz mu powiedzieć co i jak ma zrobić a później musisz to skontrolować.
    Liczenie na fachowość fachowców to często proszenie się o kłopoty. Owszem
    nie wszyscy, ale wielu zrobi tak jak im najwygodniej a nie tak jak będzie
    najlepiej dla Ciebie.

    Pozdrawiam
    Ergie