  • 1. Data: 2013-05-09 13:09:21
    Temat: Ergonomia w domu - książki
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Witam
    Jest tego troche w internecie ale ja chciałbym jakieś ksiązki do poczytania.
    Na razie znalazłęm tylko Neuferta "Podręcznik projektowania".
    Jest coś jeszcze?

  • 2. Data: 2013-05-09 13:38:06
    Temat: Re: Ergonomia w domu - książki
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 13:09:21 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
    > Witam
    >
    > Jest tego troche w internecie ale ja chciałbym jakieś ksiązki do poczytania.
    >
    > Na razie znalazłęm tylko Neuferta "Podręcznik projektowania".
    >
    > Jest coś jeszcze?

    Ergonomia w warunkach domowych to nic innego czy będzie Ci wygodnie. Potrzebujesz
    informacji że widelce i noże powinny być w jednej szufladzie a nie w dwóch? Albo ze w
    kuchni nad bufetem fajnie jest mieć minimum dwa gniazdka bo do jednego czajnik a do
    drugiego toster można jednocześnie podłączyć i że będzie niewygodnie jak zamiast tych
    dwóch nad bufetem będzie dziesięć ale przy podłodze. I że włączniki do światła
    powinny być na takiej wysokości żeby trzylatek sięgał bez wchodzenia na stołek. Bo
    mniejsze jest prawdopodobieństwo że trzylatka porazi prąd z włącznika niż że się
    spieprzy ze stołka.

  • 3. Data: 2013-05-09 14:10:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > niewygodnie jak zamiast
    > tych dwóch nad bufetem będzie dziesięć ale przy podłodze.

    Jak dotąd zgoda.

> [...]
    > trzylatka porazi prąd z
    > włącznika niż że się spieprzy ze stołka.

    A to IMO bzdura.

    Trzylatek jest trzylatkiem tylko przez rok. Nie ma potrzeby garbić się całe
    życie by jakiemuś brzdącowi zrobić przez rok wygodnie :-) Sprawę rozwiązuje
    po prostu patyczek którym trzylatek może sobie zapalić światło w łazience (w
    innych pokojach nie ma potrzeby).

    Ps. Tak znam przypadek przenoszenia wyłączników wyżej po tym jak dzieci
    podrosły :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-05-09 14:15:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > poczytania.
    > Na razie znalazłęm tylko Neuferta "Podręcznik projektowania".

    Jest archiwum tej grupy :-) Teraz ta grupa nie jest tak aktywna jak jeszcze
    kilka lat temu, ale archiwum jest ciągle dostępne, a wyjątkowość tej grupy
    polega na tym, że ludzie są w większości szczerzy i w sumie nie ma
    praktycznie spamu ani sponsorowanych opinii co na formach jest normą.

    Naczelną zasadą ergonomii powinna być wygoda mieszkańców a nie sztywne
    wytyczne teoretyków. Tym bardziej że znaczna większość ludzi mieszka w
    mieszkaniach a nie domach więc ich wypowiedzi na temat ergonomii w domach
    często są bardzo zabawne.

    A nieśmiertelnego Neuferta to można użyć jako podstawkę pod monitor aby mieć
    bardziej ergonomiczne stanowisko pracy a nie jako źródło wiedzy :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2013-05-09 14:23:11
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-09 14:10, Ergie pisze:
> [...]
    > rozwiązuje po prostu patyczek którym trzylatek może sobie zapalić
    > światło w łazience (w innych pokojach nie ma potrzeby).

    Chyba na oczy 3-latka nie widziałeś ;-P
    Manualnie to on tym patyczkiem jest w stanie walić w ten przełącznik aż
    się przełączy, nic wiecej ;-)

    Polecam wszystkie łączniki świateł na wys. opuszczonej dłoni dorosłego
    człowieka. Sam tak zrobiłem w całym domu. Super ergonomiczne
    rozwiązanie. Swoją drogą podpatrzone w niemieckich domach, w których to
    jest norma.
    No i w praktyce sprawdza się świetnie.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 6. Data: 2013-05-09 14:52:34
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    k...@g...com wrote:

    > I że włączniki do światła powinny być na takiej wysokości żeby trzylatek sięgał bez
    wchodzenia na stołek.

    Trzylatek szybko urośnie, a Ty będziesz kucał?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2013-05-09 15:01:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 14:23:11 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Polecam wszystkie łączniki świateł na wys. opuszczonej dłoni dorosłego
    >
    > człowieka.

    Dokładnie tak.
    Ja niestety zrobiłem tradycyjnie ale mam okazje bywać w domu gdzie wyłączniki sa jak
    piszesz i jest to bardzo wygodne.

  • 8. Data: 2013-05-09 16:01:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Dokładnie tak.
    > Ja niestety zrobiłem tradycyjnie ale mam okazje bywać w domu gdzie
    > wyłączniki sa jak piszesz i jest to bardzo wygodne.

    Tak, tak szczególnie w kuchni i przy schodach :-) A robienie na różnych
    wysokościach to już ergonomia pełną gębą :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2013-05-09 16:06:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Chyba na oczy 3-latka nie widziałeś ;-P
    > Manualnie to on tym patyczkiem jest w stanie walić w ten przełącznik aż
    > się przełączy, nic wiecej ;-)

    No popatrz a moja córka sobie doskonale radziła i to w starym bloku gdzie
    włączniki były na 130cm.

> [...]
    > człowieka. Sam tak zrobiłem w całym domu. Super ergonomiczne rozwiązanie.
    > Swoją drogą podpatrzone w niemieckich domach, w których to jest norma.

    W praktyce to w tzw. pomieszczeniach mokrych jest to niezgodne z przepisami.
    W kuchni, na tej wysokości jest blat, a na schodach przy schodzeniu z góry
    trzeba się nieźle nagimnastykować.

    Oczywiście można w różnych pomieszczeniach montować je na różnych
    wysokościach ale z ergonomią nie ma to nic wspólnego.

    Nie namawiam nikogo na 130cm jak to w blokach bywało, ale 110-115 to
    rozsądna wysokość i nie wymagająca garbienia się.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2013-05-09 19:41:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie namawiam nikogo na 130cm jak to w blokach bywało, ale 110-115 to
    > rozsądna wysokość i nie wymagająca garbienia się.

    I ja tak mam, ale to jest wysokosc lokcia a nie opuszczonej dloni.