  • 1. Data: 2013-05-10 18:05:44
    Temat: Cwaniactwo warszawskich wodociagów
    Od: p47 <k...@w...pl>

    Czy dalej obowiązuje przepis, że siec wodociągowa w części do licznika
    należy do wodociągów, a to, co jest ZA licznikiem już do właściciela
    posesji?
    W moim domu mam instalację wodną podłączoną do sieci miejskiej. Przed
    laty, przy okazji rutynowej wymiany wodomierza (upłyniecie okresu
    legalizacji) MPiK wymienił mi znajdujący się za nim zawór (mój) na 2
    zawory,- bezpośrednio przed i za wodomierzem, argumentując, że poprzedni
    był grzybkowy, a nowe zainstalowano kulowe,- bardziej niezawodne.
    Zamiany mojego zaworu nie kwitowałem, jedynie wymianę licznika. Po
    wymianie oplombowano wówczas wyłącznie licznik.
    Niedawno minęło 5 lat, znów nadszedł termin wymiany wodomierza,
    przyjechała ekipa wodociągów, licznik wymieniła i go oplombowała.
    Dziś z powodu awarii kranu chciałem zamknąć na chwilę wodę i okazało
    się, że oplombowany jest nie tylko licznik, ale i oba zawory w sposób
    uniemożliwiający zamknięcie wody.
    Przedstawiciel MPWiK poinformował mnie telefonicznie, że jeśli chcę z
    tych zaworów skorzystać, to muszę wezwać ich ekipę, ona kiedyś tam
    przyjedzie, zamknie zawór i skasuje za to 131,61 zł. Jeśli natomiast
    zrobię to sam, to będzie to podstawa do postępowania karnego, bo zerwę
    plombę (choć są one niezależne od plomb licznikowych, które nie byłyby
    naruszone). Wg niego takie działanie MPWiK wynika z nowego regulaminu, a
    podobno taki "mądry" punkt w regulaminie uchwaliła Rada Warszawy.
    Wg MPWiK jeśli chcę zamykać wodę w swoim domu bez wzywania ekipy, to
    powinienem przerobić instalację w ten sposób, aby zaraz po tych 2
    istniejących zaworów zamontować trzeci (zapewne taki sam) zawór, ale
    już swój, prywatny.

  • 2. Data: 2013-05-10 18:34:51
    Temat: Re: Cwaniactwo warszawskich wodociagów
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 10 maja 2013 18:05:44 UTC+2 użytkownik p47 napisał:
> [...]
    >
    > powinienem przerobić instalację w ten sposób, aby zaraz po tych 2
    >
    > istniejących zaworów zamontować trzeci (zapewne taki sam) zawór, ale

    A nie da się odkręcić tej wajchy co zamyka zawór? Jak nie to ze trzy kilo suchego
    lodu. Niedrogi. Zamrażasz rurę przed wodomierzem. Jak zamarznie woda to dokręcasz
    swój zawór. Na upartego zawór można dokręcić jak leci woda. Sprytny jak to zrobi to
    może wiadro wody ucieknie.

  • 3. Data: 2013-05-11 21:27:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    p47 wrote:
    > Czy dalej obowiązuje przepis, że siec wodociągowa w części do licznika
    > należy do wodociągów, a to, co jest ZA licznikiem już do właściciela
    > posesji?

    z tego co wiem tak jest zdefiniownane w prawie..

> [...]
    > zawory,- bezpośrednio przed i za wodomierzem, argumentując, że
    > poprzedni był grzybkowy, a nowe zainstalowano kulowe,- bardziej

    co za debilizm...

    wszędzie wodociągi wymagają włąśnie zaworów grzybkowych, bo to ne są włąśnie
    bardziej niezawodne i naprawialne bez rozkręcania instalacji :)

    dodajmy ze zawory kulowe bardzo nie lubią być nie używane, nie używane
    zawory kulowe lubią sie blokować, zachodzić kamieniem. Często starych
    zaworów kulowych normalnie nie da sie obrócić a czasem to w trakcie siłowej
    próby kręcenia potrafi sie ukrecić trzpień w kuli :)

> [...]
    > naruszone). Wg niego takie działanie MPWiK wynika z nowego
    > regulaminu, a podobno taki "mądry" punkt w regulaminie uchwaliła Rada

    a to jest jakis kompletny debilizm...