    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Cwaniactwo warszawskich wodociagów
    Date: Sat, 11 May 2013 21:27:14 +0200

    p47 wrote:
    > Czy dalej obowiązuje przepis, że siec wodociągowa w części do licznika
    > należy do wodociągów, a to, co jest ZA licznikiem już do właściciela
    > posesji?

    z tego co wiem tak jest zdefiniownane w prawie..

    > W moim domu mam instalację wodną podłączoną do sieci miejskiej. Przed
    > laty, przy okazji rutynowej wymiany wodomierza (upłyniecie okresu
    > legalizacji) MPiK wymienił mi znajdujący się za nim zawór (mój) na 2
    > zawory,- bezpośrednio przed i za wodomierzem, argumentując, że
    > poprzedni był grzybkowy, a nowe zainstalowano kulowe,- bardziej
    > niezawodne.

    co za debilizm...

    wszędzie wodociągi wymagają włąśnie zaworów grzybkowych, bo to ne są włąśnie
    bardziej niezawodne i naprawialne bez rozkręcania instalacji :)

    dodajmy ze zawory kulowe bardzo nie lubią być nie używane, nie używane
    zawory kulowe lubią sie blokować, zachodzić kamieniem. Często starych
    zaworów kulowych normalnie nie da sie obrócić a czasem to w trakcie siłowej
    próby kręcenia potrafi sie ukrecić trzpień w kuli :)

> [...]
    > się, że oplombowany jest nie tylko licznik, ale i oba zawory w sposób
    > uniemożliwiający zamknięcie wody.
    > Przedstawiciel MPWiK poinformował mnie telefonicznie, że jeśli chcę z
    > tych zaworów skorzystać, to muszę wezwać ich ekipę, ona kiedyś tam
    > przyjedzie, zamknie zawór i skasuje za to 131,61 zł. Jeśli natomiast
    > zrobię to sam, to będzie to podstawa do postępowania karnego, bo zerwę
    > plombę (choć są one niezależne od plomb licznikowych, które nie byłyby
    > naruszone). Wg niego takie działanie MPWiK wynika z nowego
    > regulaminu, a podobno taki "mądry" punkt w regulaminie uchwaliła Rada

    a to jest jakis kompletny debilizm...