  • 1. Data: 2013-05-08 20:17:41
    Temat: Mapa informacyjna
    Od: "PiotrM" <m...@p...onet.pl>

    Mialem napisac na geodezje ale tam ostatni post jest ze stycznia to pisze
    tu.

    Zakupilem w pewnym wydziele geodezji mape zasadnicza do celow informacyjnych
    w wersji cyfrowej i otrzymalem 3 pliki DXF jeden z granicami dzialek, drugi
    z budynkami, sieciami itp. trzeci z numerami dzialek. Plik z granicami jest
    w innej skali niz ten z budynkami. Po wyliczeniu powierzchni dzialki
    wychodzi mi ona wieksza niz ta z papierow.
    Czy ktos sie orientuje czy sa jakies standardy co do map w wersji
    elektronicznej, bo podejrzewam ze mapa ktora dostalem jest skopana albo mam
    o 10% wieksza dzialke.

  • 2. Data: 2013-05-09 12:49:55
    Temat: Re: Mapa informacyjna
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 08 May 2013 20:17:41 +0200 osobnik zwany PiotrM
    napisał:

> [...]
    > granicami dzialek, drugi z budynkami, sieciami itp. trzeci z numerami
    > dzialek. Plik z granicami jest w innej skali niz ten z budynkami.

    plik DXF ma wymiary. Skala jest tylko informacyjna.
    W autocadzie masz opcję wyliczania powierzchni obiektów.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2013-05-09 14:06:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "PiotrM" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Czy ktos sie orientuje czy sa jakies standardy co do map w wersji
    > elektronicznej, bo podejrzewam ze mapa ktora dostalem jest skopana albo

    Nie wiem, jak u Ciebie, ale np. w Gliwicach mapy cyfrowe powstawały w
    oparciu o skany map tradycyjnych. Nikt ich nie weryfikował w rzeczywistości
    przebiegu granic. Przez lata były na te mapy nanoszone zmiany (nowe budynki,
    drogi itp.) ale granice ciągle są bardzo płynne. Np. kolega miał przypadek
    że zaprojektowany dom się nie zmieścił (geodeta go nie mógł wytyczyć) bo
    przesunięcia granic były 20-50cm a że działka wąska to musiał zlecić
    zrobienie nowego projektu. Tak więc ja bym bardzo ostrożnie podchodził do
    wszelkich wyliczeń na podstawie danych zawartych w mapach cyfrowych.

    Pozdrawiam
    Ergie