    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ergonomia w domu - książki
    Date: Thu, 9 May 2013 16:06:26 +0200

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Chyba na oczy 3-latka nie widziałeś ;-P
    > Manualnie to on tym patyczkiem jest w stanie walić w ten przełącznik aż
    > się przełączy, nic wiecej ;-)

    No popatrz a moja córka sobie doskonale radziła i to w starym bloku gdzie
    włączniki były na 130cm.

    > Polecam wszystkie łączniki świateł na wys. opuszczonej dłoni dorosłego
    > człowieka. Sam tak zrobiłem w całym domu. Super ergonomiczne rozwiązanie.
    > Swoją drogą podpatrzone w niemieckich domach, w których to jest norma.
    > No i w praktyce sprawdza się świetnie.

    W praktyce to w tzw. pomieszczeniach mokrych jest to niezgodne z przepisami.
    W kuchni, na tej wysokości jest blat, a na schodach przy schodzeniu z góry
    trzeba się nieźle nagimnastykować.

    Oczywiście można w różnych pomieszczeniach montować je na różnych
    wysokościach ale z ergonomią nie ma to nic wspólnego.

    Nie namawiam nikogo na 130cm jak to w blokach bywało, ale 110-115 to
    rozsądna wysokość i nie wymagająca garbienia się.

    Pozdrawiam
    Ergie