    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Fotowoltaika a taryfa nocna - jak rozliczane?
    Date: Tue, 28 Jan 2020 10:46:56 +0100

    Budyń napisał:

    > krótkie odwołanie od warunków: ja nie chcę oddawac 2x 1MW a 2MW. Tyle
    > ze mogli mu odpisać ze żadna z tych linii naraz nie jest w stanie tyle
    > obsłuzyć i jesli sobie życzy to moze którąś przebudować albo wybudować
    > sobie trzecią.
    > Nie wiemy co tam jest, ale niekoniecznie złośliwosc wobec prywaciarza.

    Odpisali mu mniej więcej, że "żadna nie może". Co jest bujdą zwykłą, bo
    2MW jest typową mocą jednego transformatora SN, jakich jest wiele do linii
    podłączonych. A on też się podłącza, z tym że w przeciwieństwie do innych
    nie bierze, lecz daje. To może być dobrym wytłumaczeniem -- znaleźli sobie
    jednego, który im zasili aż dwie linie z przeciwległych końców, przez co
    oni nie będą musieli wydawać kasy na rozbudowę.

    Przy okazji małe nawiązanie do sąsiedniego wątku. Ta elektrownia mogłaby
    być dobrą zapchajdziurą dla różnych nieprzewidywalnych instalacji PV czy
    wiatrowych. 2MW to średnia moc, ale dałoby się z niej dusić dwa razy
    więcej, okresowo na żądanie, po kilkuminutowym rozruchu i synchronizacji.
    Ale to nikogo nie interesuje.

    --
    Jarek