  • Data: 2020-01-28 12:42:44
    Temat: Re: Fotowoltaika, prosument - rozwazań ciag dalszy.
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-01-28 o 12:35 +0100, Roman Tyczka napisał:

    > Się tam nie da... to jedno z tych mitycznych zastosowań dla
    > blockchaina:
    >
    > https://www.cire.pl/item,152726,1,0,0,0,0,0,blockcha
    in-wkracza-do-energetyki-pomoze-prosumentom-i-energe
    tyce-rozproszonej.html

    Do tego nie potrzeba przecież żadnego blockchaina... Energetyka potrafi
    dziś wysyłać sygnalizację wszelaką za pomocą linii energetycznych do
    odbiorcy. Więcej nie potrzeba. Jakiś czas temu opisywałem tutaj (a może
    na sąsiedniej grupie) pomysł takiego systemu wraz z robotem domowym
    który włącza lub wyłącza bojler w zależności od bieżącej ceny za kWh.

    Problem nie jest tutaj w żaden sposób natury technicznej, tylko
    ekonomiczno-ludzkiej. Nikt nie chce zawierać umowy na prąd, nie wiedząc
    ile będzie faktycznie za niego płacił.

    Mateusz