  • Data: 2020-01-28 15:46:14
    Temat: Re: Fotowoltaika, prosument - rozwazań ciag dalszy.
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 28 Jan 2020 12:42:44 +0100, Mateusz Viste wrote:

> [...]
    in-wkracza-do-energetyki-pomoze-prosumentom-i-energe
    tyce-rozproszonej.html

    > Do tego nie potrzeba przecież żadnego blockchaina... Energetyka potrafi
    > dziś wysyłać sygnalizację wszelaką za pomocą linii energetycznych do
    > odbiorcy. Więcej nie potrzeba. Jakiś czas temu opisywałem tutaj (a może
    > na sąsiedniej grupie) pomysł takiego systemu wraz z robotem domowym
    > który włącza lub wyłącza bojler w zależności od bieżącej ceny za kWh.
    >
    > Problem nie jest tutaj w żaden sposób natury technicznej, tylko
    > ekonomiczno-ludzkiej. Nikt nie chce zawierać umowy na prąd, nie wiedząc
    > ile będzie faktycznie za niego płacił.

    Z tym, że nie zakumałeś idei blockchaina i jego tutaj użycia.
    Chodzi o to, że dzięki blockchainowi można stworzyć coś a'la kryptowaluta,
    ale nie stricte bitcoin, tylko taka jednostka rozliczeniowa, coś jak
    kilowato-coin. Możesz ją kupować i sprzedawać na giełdzie kiedy chcesz, a
    jedna taka jednostka daje Ci dostęp do jednej kilowatotogodziny. Czyli
    kupujesz/sprzedajesz na giełdzie i masz do wykorzystania tyle ile
    zgromadzisz. Nieważne ile w danym momencie kosztuje, nie musisz polować na
    moment włączenia bojlera, tylko włączasz kiedy chcesz a płacisz
    kilowato-coinem, który zgromadziłeś lub wyprodukowałeś.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka