    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 30 Dec 2019 05:46:20 -0800 (PST)
    <5e077e8f$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5e07d450$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <3...@g...com>
    <5e09bd82$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5e09e63d$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <5e09f62e$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 grudnia 2019 14:06:03 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
    > W dniu 2019-12-30 o 13:49, Kris pisze:

    >Nie ma się z czego śmiać, czy młotkowy nie może zaliczyć KUP w postaci
    >młotka, który na pewno używa w domu do prywatnych (aby na pewno? ) gwoździ.

    A to już Adam by musiał uczciwie powiedzieć czy zdarzyło mu się użyć ten projektor do
    celów związanych z prowadzoną działalnością.
    Ale lepiej żeby nie mówił bo on ma skłonności publicznie chlapnąć coś co może być
    potem dla niego kłopotliwe.

    > Chyba masz z tym problem. Prawo na to pozwala - to je stosuje. Nikt
    > nikogo nie okrada.
    > A jeśli jednak uważasz inaczej, to złóż zawiadomienie do odpowiedniej
    > instytucji. Nawet masz taki obowiązek.

    Prawo pozwala na wypłacanie pracownikowi oficjalnie najniższej krajowej a reszta pod
    stołem?
    Prawo tez niekoniecznie pozwala na stosowanie umowy zlecenie czy innej śmieciówki tam
    gdzie pracownik robi to de facto jak na etacie
    Poklikasz Sobie to znajdziesz wyroki sądowe w tym temacie

    > Ja ma próbkę, że w moim otoczeniu ponad 50% w wieku produkcyjnym to
    > samozatrudnienie.
    > Dobrowolne.
    > Pozostałe 50% to ci, którzy wolą mieć płatne L4, 26dni płatnego urlopu i
    > bonusy z funduszu socjalnego.

    Ja mam próbkę że jednak zdecydowana większość gdyby mogła to w p...u by
    samozatrudnienie porzuciła i na etat robiła
    Branża: spawacze, monterzy, malarze itp w usługach okołostoczniowych, sprzątaczka, ze
    3 kurierów z którymi gadałem.
    Ale ok tu dokładnych danych nie ma wiec pewnie każdy z nas pozostanie przy swoim.

    > hola hola.
    > trzeba było pisać o średniej krajowej. od kiedy pamiętam, to 'pensja
    > kasjerki biedronki' = pensja minimalna

    Albo masz luke w pamięci(tak ze dwa lata) albo nieaktualne dane;)

    > Widzisz, prowadzący JDG nie może sobie zaniżyć dochodu żeby płacić
    > mniejsze składki.
    > ile by nie zarobił/stracił, te ponad 1300 musi zapłacić.

    Płaci od ok najniższej krajowej więc mniej od kasjerki z biedronki, sporo mniej od
    nauczyciela, dużo mniej od osób zarabiających średnią krajową i więcej
    Ale ok dajmy już spokój z ta składka ZUS bo strasznie nerwowy wątek się robi.
    Ja tam jestem za tym, aby całe to co nazywa się składka ZUS było dobrowolne.
    Chcesz płacić- płacisz, nie chcesz nie płacisz ale pod jednym warunkiem- nie płacisz,
    nie korzystasz(Ty, żona, dzieci) z publicznej służby zdrowia, emerytury czy innego
    socjalu.
    A jak zechcesz skorzystać to za zabieg, usługę płacisz 100% kosztów.
    Tak po Korwinowsku a co mi tam.