  • 131. Data: 2019-12-27 10:30:01
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 grudnia 2019 10:21:01 UTC+1 użytkownik Piotrek Paradysz napisał:
    > Dla gospodarstwa domowego podwyżka jeśli będzie to równowartość paczki fajek
    zapewne.
    > ------------
    > Nastepny Zenek co dla niego cena prądu to tylko rachunek z zakładu energetycznego.

    Bo o rachunkach piszemy tylko tego nie zauważyłeś
    Wzrost cen towarów i usług to inny temat.

    > Dla debili podam zagadkę: rząd postanowił, ze cena paliwa dla firm będzie >wynosić
    10pln za litr a dla prywatnych osób zostaje bez zmian. Czy >zapłacisz za paliwo
    więcej czy nie prowadząc normalne gospodarstwo domowe?

    Skoro to zagadka dla debili to spróbuj ją sam rozwiązać.
    Po raz kolejny poziom dyskusji z rynsztokiem chcesz równać.

  • 132. Data: 2019-12-27 10:30:40
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, December 27, 2019 at 10:21:01 AM UTC+1, Piotrek Paradysz wrote:
> [...]
    10pln za litr a dla prywatnych osób zostaje bez zmian. Czy zapłacisz za paliwo więcej
    czy nie prowadząc normalne gospodarstwo domowe?

    Tylko to troche bez sensu pytanie, dyskusja dot. cen pradu wziela sie z szacowania
    czasu zwrotu instalacji fotowoltaicznych, gdzie zakladano wzrost tej ceny zeby
    uzasadnic sens/"przyspieszyc" zwrot. Jesli indywidualny klient bedzie mial ~stala
    cene pradu, to co go obchodzi reszta w liczeniu czasu zwrotu? To, czy firmy zapalaca
    10x wiecej w tym zakresie go nie interesuje. A ze zaplaci za to gdzie indziej? To tak
    samo nie powinien brac instalacji z dotacja ;)

  • 133. Data: 2019-12-27 10:39:57
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

[...]
    --------
    Nie jest tak do końca. Każda instalacja fv przybliża nas co celu udziału zielonej
    energii w całości produkcji i pośrednio obniża cenę dla wszystkich

  • 134. Data: 2019-12-27 10:42:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 grudnia 2019 10:39:59 UTC+1 użytkownik Piotrek Paradysz napisał:

    > Nie jest tak do końca. Każda instalacja fv przybliża nas co celu udziału zielonej
    energii w całości produkcji i pośrednio obniża cenę dla wszystkich

    FV przybywa, wiatraków przybywa a cena energii ma rosnąć od stycznia;)

  • 135. Data: 2019-12-27 10:45:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, December 27, 2019 at 10:39:59 AM UTC+1, Piotrek Paradysz wrote:

    > Nie jest tak do końca. Każda instalacja fv przybliża nas co celu udziału zielonej
    energii w całości produkcji i pośrednio obniża cenę dla wszystkich

    Hm... biorac pod uwage, ze aktualnie ekoenergia jest drozsza, niz prad z wegla to
    smiala teza ;) Ale UE stara sie mocno, zeby zwiekszyc cene energii ze zrodel
    konwencjonalnych...

  • 136. Data: 2019-12-27 10:56:50
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2019-12-27 o 10:12, Kris pisze:
    > Dla gospodarstwa domowego podwyżka jeśli będzie to równowartość paczki fajek
    zapewne.

    W przyszłym roku wzrost cen energii elektrycznej w Tauronie wynosi 12 %.
    Zakładając wzrost 10% przez 5 lat to daje podwyżkę o 61%.

  • 137. Data: 2019-12-27 11:06:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 grudnia 2019 10:56:56 UTC+1 użytkownik Elektrolot napisał:

    > W przyszłym roku wzrost cen energii elektrycznej w Tauronie wynosi 12 %.

    Czyli ok 20zł miesięcznie dla przecieranego gospodarstwa domowego(zużycie 350-400 kWh
    miesięcznie). Tak jak pisałem równowartości paczki fajek
    Aczkolwiek internety piszą że wzrost w tauronie o 12% to średnio 9zł miesięcznie na
    rachunkach klientów detalicznych
    https://nto.pl/ceny-pradu-2020-tauron-energa-enea-pg
    e-innogy-stoen-jakie-podwyzki-cen-energii-elektryczn
    ej-od-1-stycznia-jest-decyzja-ure-2712/ar/c3-1466291
    7

    > Zakładając wzrost 10% przez 5 lat to daje podwyżkę o 61%.

    Załóż wzrost 50% to wynik jeszcze lepszy wyjdzie

  • 138. Data: 2019-12-27 12:29:52
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2019-12-27 o 11:06, Kris pisze:

    > Załóż wzrost 50% to wynik jeszcze lepszy wyjdzie

    Wolę zakładać wersję najbardziej optymistyczną z punktu widzenia odbiorcy
    indywidualnego.

  • 139. Data: 2019-12-27 14:00:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 grudnia 2019 12:29:54 UTC+1 użytkownik Elektrolot napisał:

    > Wolę zakładać wersję najbardziej optymistyczną z punktu widzenia odbiorcy
    indywidualnego.

    Te 10% rocznie to ze szklanej kuli wyszło czy jakieś inne info masz?

  • 140. Data: 2019-12-27 14:20:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.12.2019 10:20, Piotrek Paradysz wrote:
> [...]
    10pln za litr a dla prywatnych osób zostaje bez zmian. Czy zapłacisz za paliwo więcej
    czy nie prowadząc normalne gospodarstwo domowe?

    To że inni będą płacić więcej w ogólnym rozliczeniu, to w jakiś sposób
    przybliża datę zwrotu za instalację FV? Bo nie załapałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz