  • 121. Data: 2019-12-27 09:03:38
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 grudnia 2019 20:59:50 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > Wczesniej dopłaty nie były potrzebne.

    Podejrzewam że wcześniej tez cena energii dla Kowalskiego miała mało wspólnego z cena
    jej wytworzenia
    Tak jak z paliwem. Akcyzy sryzy itp

    > Badz konsekwentny.
    > skoro 9mld z budzetu jest bez znaczenia to proponuj prad za darmo w
    > całosci finansowane z budzetu.

    A czemu ja mam cokolwiek proponować?
    Na Prezydenta nie kandyduje.

  • 122. Data: 2019-12-27 09:26:31
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Obliczane na zasadzie wysokość rachunku/ilość kWh, czyli nie tylko
    energia, ale wszystkie składowe. Odczyt dwumiesięczny
    Zużycie energii w grudniowej fakturze to lekko 1000kWh

    Enea
    12.2010 cena 0,528
    12.2011 cena 0,5661
    12.2012 cena 0,5815
    12.2013 cena 0,5759
    12.2014 cena 0,5547
    12.2015 cena 0,557
    12.2016 cena 0,559
    12.2017 cena 0,550
    12.2018 cena 0,533

  • 123. Data: 2019-12-27 09:32:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 grudnia 2019 23:13:53 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > https://www.rp.pl/ForumMSP/305229958-Male-i-srednie-
    firmy-to-glowna-sila-polskiej-gospodarki.html

    To własnie dlatego mówiłem żebyś ujął bo miałeś z czego.
    https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/201
    9_07_ROSS.pdf
    "Od roku 2008 do 2016 udział firm w tworzeniu PKB zwiększył się o 2,5 p.p
    (do 73,6%), głównie za sprawą małych i średnich firm - ich
    udział w PKB w tym okresie wzrósł z 47,2% do 49,8%. W 2016 r"

  • 124. Data: 2019-12-27 09:47:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 grudnia 2019 16:55:23 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > ZUS znowu w górę o paręset pln.

    Podejrzewam że za Siebie ZUSu płacisz mniej jak kasjerka w Biedronce

  • 125. Data: 2019-12-27 09:49:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 27 grudnia 2019 09:47:34 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Podejrzewam że za Siebie ZUSu płacisz mniej jak kasjerka w Biedronce

    I co tak chcesz się licytować? ZUS to podatek jak każdy inny. Podatków
    płacę pewnie z 100 x tyle co kasjerka w Biedronce, więc zakończmy lepiej
    ten temat.

    --
    Adam Sz.

  • 126. Data: 2019-12-27 09:55:20
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2019-12-26 o 12:38, Kris pisze:

    > Srały uchy będzie wiosna. Jakąs Korwinowską propagande uprawiasz bez zastanowienia.
    > Jakoś nie zauważyłem w domowym budżecie że 30% więcej podatków płacę.

    Błąd. Jak ukryli w podatkach większą o 30% dotację, to nie znaczy że
    całe podatki wzrosły o 30%.

    Zauważ też, że podatki to nie tylko PIT, który płacisz. To około 40
    zakamuflowanych opłat, których nam przybyło lub wzrosło w ostatnich latach.

  • 127. Data: 2019-12-27 10:06:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 grudnia 2019 09:50:01 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > I co tak chcesz się licytować? ZUS to podatek jak każdy inny. Podatków
    > płacę pewnie z 100 x tyle co kasjerka w Biedronce,

    Albo tak albo i nie.
    Jako przedsiębiorca masz dużo większe możliwości jak kasjerka z biedry
    unikania/obniżania opodatkowania.
    Widuję dokumenty finansowe lokalnych przedsiębiorców i nie u wszystkich te podatki
    duże widać.

    >więc zakończmy lepiej ten temat.

    Zauważ że ja tylko prostuje niektóre dane które wypisujesz np z tym udziałem msip w
    PKB
    To samo z narzekaniem przez Ciebie na wysoki ZUS
    Myślę że ze służby zdrowia w tym samym stopniu korzystać będziesz co kasjerka w
    Biedronce(która to sumarycznie do tego koszyka dużo więcej włoży od Ciebie) więc nie
    widzę powodów do lamentów jak to Państwo uciska bo ZUS wzrósł.

  • 128. Data: 2019-12-27 10:12:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 grudnia 2019 09:55:21 UTC+1 użytkownik adam napisał:

    > Błąd. Jak ukryli w podatkach większą o 30% dotację, to nie znaczy że
    > całe podatki wzrosły o 30%.

    To co wyżej napisałeś jest raczej oczywiste ale zauważ tez że dochody jednak również
    wzrosły.

    > Zauważ też, że podatki to nie tylko PIT, który płacisz. To około 40
    > zakamuflowanych opłat, których nam przybyło lub wzrosło w ostatnich latach.

    Bądźmy precyzyjni i dawaj konkretnie te opłaty które przybyły
    Żeby nie było jak z cenami energii: Adam wyguglał że niby wzrosły o 137% w ostatnich
    latach a ktoś tu wyżej faktury podał ze przez 10 lat cena kWh praktycznie bez zmian
    była co i ja potwierdzam.
    I teraz wielki lament bo ma podrożeć.
    Dla gospodarstwa domowego podwyżka jeśli będzie to równowartość paczki fajek zapewne.

  • 129. Data: 2019-12-27 10:20:59
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Dla gospodarstwa domowego podwyżka jeśli będzie to równowartość paczki fajek zapewne.
    ------------
    Nastepny Zenek co dla niego cena prądu to tylko rachunek z zakładu energetycznego.
    Dla debili podam zagadkę: rząd postanowił, ze cena paliwa dla firm będzie wynosić
    10pln za litr a dla prywatnych osób zostaje bez zmian. Czy zapłacisz za paliwo więcej
    czy nie prowadząc normalne gospodarstwo domowe?

  • 130. Data: 2019-12-27 10:29:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 27 grudnia 2019 10:21:01 UTC+1 użytkownik Piotrek Paradysz napisał:
> [...]
    > Czy zapłacisz za paliwo więcej czy nie prowadząc normalne gospodarstwo domowe?

    Naucz się czytać ze zrozumieniem i nie wyciągaj zdań z kontekstu.

    L.