eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieFotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci › Re: Fotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci
  • Data: 2021-09-23 11:36:11
    Temat: Re: Fotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 22 września 2021 o 22:50:58 UTC+2 heby napisał(a):
    > Innymi słowy, jeśli chcą wyłączyć PV w PL to po prostu podniosą sobie
    > napięcie autotrafem. Jakie to proste. I kompletnie bez możliwości
    > technicznych.
    >
    > Dla twojej wiadomości:
    > 1) nie ma takich autotransformatorów w miejscach, gdzie są PV (osiedla
    > domków, wsie itd). Całości grida podnosić nie będą po to, aby go
    > wyłączyć. Mogą najwyżej kompensować spadki.
    > 2) ponoszenie od strony elektrowni do momentu wypięcia falowników PV
    > wymagało by przekroczenia napiecia u zwykłych odbiorców.
> [...]

    e tam, są już automatyczne, raczej łatwo zrobić sterowanie wymuszające większe
    podniesienie napięcia
    http://www.sgb-smit.pl/transformator-automatyczna-re
    gulacja-napiecia/
    a transformatory są nie tylko w blokach, ale np.u mnie na wsi wisi taki na słupie SN
    i zasila okolicę
    Jeśli gdzieś (lokalnie) będzie zbyt dużo instalacji PV to coś będą musieli zrobić...

    Dodatkowo w liczniku mogą mierzyc napięcie z PV i po przekroczeniu limitu np.
    odłączyć prosumenta z powodu łamania warunków umowy i przy ponownym podłączeniu
    zażądać falownika ze sterowaniem z ich strony ;)