eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieFotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci › Re: Fotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci
  • Data: 2021-09-23 11:52:51
    Temat: Re: Fotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 23/09/2021 11:36, WS wrote:
    > a transformatory są nie tylko w blokach, ale np.u mnie na wsi wisi taki na słupie
    SN i zasila okolicę
    > Jeśli gdzieś (lokalnie) będzie zbyt dużo instalacji PV to coś będą musieli
    zrobić...

    Nic nie robią i nic nie zrobią. Mają do wyboru albo rozbudować sieć,
    albo karać.

    No i co tu wybrać, co wybrać...

    Gdyby ta banda idiotów miała o czymkolwiek pojęcie, to w momencie szału
    ostatnich 3 lat na PV dorzuciła by wymóg do otrzymania dotacji: zdalnego
    odpinania, na poziomie falownika.

    Ale nie dorzuciła do wymogów. Teraz mogą pocałować w dupę prosumentów.

    Ktoś w tym chorym kraju wpadł na pomysł zbudowania kilku dodatkowych
    elektrowni szczytowo-pompowych?

    > Dodatkowo w liczniku mogą mierzyc napięcie z PV i po przekroczeniu limitu np.
    odłączyć prosumenta z powodu łamania warunków umowy i przy ponownym podłączeniu
    zażądać falownika ze sterowaniem z ich strony ;)

    Moje PV nie przekracza limitu. Zgodnie z warunkami uzyskanymi od
    dystrybutora, mam prawo wciskać okreslone napiecie w sieć. Za co chcesz
    mnie karać? Mój falownik pracuje z mocą nominalna, w okreslonym przez
    dystrybucję zakresie napięć.

    Problemem nie jest przekraczanie napięć przez prosumwntów, tylko
    *PODOBNO* niezdolnośc elektrowni na węgiel do szybkiego reagowania na
    zmiany mocy PV. Wyczytałem jakies popłakiwania dystrybutorów, jak to im
    wirujace masy nie chcą zmieniac prędkości i kotłownie zmieniać
    temperatur na żądanie.

    Jesli to jest na serio, to ludzie sterujący energetyką w tym kraju nie
    powinni zajmowac stanowisk kierowniczych nawet w sklepie z butami. Po co
    zachęcali wzystkich do montowania PV? Jakiś plan mieli, na wiecej niż
    tydzień do przodu?