    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 20 Apr 2021 17:27:37 -0700 (PDT)
    <s5hvpa$nch$1$Janusz@news.chmurka.net> <s5i10p$14hu$1@gioia.aioe.org>
    <s5jhv2$lom$1$Janusz@news.chmurka.net> <s5k820$peq$1@gioia.aioe.org>
    <s5kigr$9oe$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <c...@g...com>
    <607e3aad$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <s5m1ee$4r0$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <607ebe12$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <s5mghs$e8f$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <607eee51$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Fotowoltaika - wzrost napiecia w sieci
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 20 kwietnia 2021 o 17:08:29 UTC+2 KIKI napisał(a):

    > A mnie się wydaje, że wkrótce zaczną pobierać opłaty z tytułu poboru
    > energii biernej. To jest cisza przed burzą, czekają na więcej
    > prosumentów. Później już nie będzie odwrotu.
    > Zresztą trudno się dziwić skoro autorowi wątku siada napięcie na starych
    > kablach. Gdyby się odbiorcy skompensowali to i spadki by były znacznie
    > mniejsze.
    > Jeżeli nie przewidzisz tego teraz to później nie będziesz miał jak tego
    > skorygować albo poniesiesz koszty związane z dostosowaniem własnego
    > odbioru żeby się zmieścić w kwadrantach z +jQ i do tego nie przekroczyć
> [...]
    Moc bierna ma związek z indukcyjnością generatorów, magnesowaniem rdzeni itp. Przy
    fotowoltaice nie ma mechanicznych żelaznych generatorów, rdzeni itp. To i mocy
    biernej nie ma. Teraz do wszystkich. Gdybyście się nie chwili że nie ogladacie
    telewizji to byście wiedzieli że fotowoltaika to gówno wymuszone przez chujnie.
    Jedyna cechą użytkowa jaka ma to psucie sinusoidy. W Polsce nie chcą popełnić błędu
    szwabow i chcą ograniczyć ilość prądu w sieci wytwarzana przez ogniwa słoneczne. Z
    odnawialnych ma być prąd z wiatraków. Fotowoltaika ma zostać ale tylko na własne
    potrzeby bez wysyłania albo minimalna możliwością wysłania prądu do sieci. W
    publikatorach pojawiło się obok fotowoltaiki slowo klucz akumulatory.