    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Fundament z pali wkręcanych
    Date: Thu, 5 Nov 2020 22:30:29 +0100

    wyłącznie wykonawstwem.Materiał mam upatrzony, w cenie 3-4 razy niższej, niż oferty z
    wykonawstwem.Może ktoś się orientuje w temacie, albo zna kogoś kto coś podobnego
    wykonuje?Do postawienia jest domek letniskowy, warunki na działce są ciężkie, torf do
    4 m, więc nic innego nie wchodzi raczej w rachubę.Bo raz że cenowo wyjdzie podobnie,
    albo drożej, a głębsza ingerencja w taki grunt (np. wymiana), może zdaniem geologa
    być mniej korzystna.Ma ktoś jakieś doświadczenia?

    ndex.html
    > W necie są filmy jak się pale wkręcane wkręca. Pal ma postać zbliżona do slimaka
    przenośnika slimakowego np do kotła co z podajnikiem. Oczywiście jest sporo większy.
    Na filmach dwóch czasami trzech ludzi za pomocą prostego narzędzia którego
    pierwowzorem był kierat wkręca taki pal w grunt. Wkręcenie na sporo ponad dwa metry
    trwalo kilka minut i ci co wkręcali nie byli zmęczeni jak galernicy po wiosłowaniu
    jak kapitan na nartach wodnych chciał popływać. Fajna technologia ale nie do każdego
    podłoża.

    Piszesz o stalowych a te można wkręcać do zwykłej ziemi, do torfu się
    nie nadają bo jest kwaśny i szybko skorodują, malowanie też niewiele
    daje bo podczas wkręcania się porysują. pozostają tylko pale
    żelbetonowe, wbija się rurę stalową, środek wybiera ślimakiem/wiertnicą,
    wkłada zbrojenie i zalewa betonem.
    Na domek letniskowy który jes z natury lekki zastanowiłbym sie nad
    palami drewnianymi, tyle że nie z naszego drewna tylko jakieś egzotyczne
    odporne na wilgoć,
    może się to okazać tańsze od pali żelbetonowych.

    --
    Janusz