  • Data: 2020-11-06 05:57:28
    Temat: Re: Fundament z pali wkręcanych
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05-11-2020 o 21:22, lleeoo pisze:
> [...]
    wyłącznie wykonawstwem.Materiał mam upatrzony, w cenie 3-4 razy niższej, niż oferty z
    wykonawstwem.Może ktoś się orientuje w temacie, albo zna kogoś kto coś podobnego
    wykonuje?Do postawienia jest domek letniskowy, warunki na działce są ciężkie, torf do
    4 m, więc nic innego nie wchodzi raczej w rachubę.Bo raz że cenowo wyjdzie podobnie,
    albo drożej, a głębsza ingerencja w taki grunt (np. wymiana), może zdaniem geologa
    być mniej korzystna.Ma ktoś jakieś doświadczenia?

    > Nie wiem co rozumiesz przez wkręcane,

    Stalowe rury z wiertłem.
    https://sprzedajemy.pl/fundamenty-palowe-srubowe-pol
    ski-producent-oferuje-w-najni-torun-2-a1d299-nr62711
    183

    > Podpowiem tylko, że przy dużych realizacjach pal betonowy fi 200
    > kosztuje około 200 zł/mb,

    Pal stalowy jest dużo tańszy.

    > z tym że koszty mobilizacji sprzęty
    > czyli palownica są liczone osobno

    Tutaj za wiele sprzętu, ani komplikacji nie ma:
    https://www.youtube.com/watch?v=dRiUSKjzKl8

    i jednorazowo mogą kosztować
    > nawet 15.000zł plus suma długości pali x cena jednostkowa.
    > Generalnie temat tani nie jest.

    No właśnie.
    Dlatego szukam jakiegoś cenowo lepszego rozwiązania.