    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: GWC -krzyzowy vs przeciwpradowy
    Date: Sun, 29 Jul 2012 20:43:34 +0200

    > ale cena sie dosc szybko zwraca - one zużywają mało prądu. A to przeciez
    > inwestycja na lata.

    przeglądałem ofertę i powiem tak, sam bawie się w modelarstwo
    lotnicze. Dobrej jakości silnik bezszczotkowy 3-fazowy+ regulator o
    sporej mocy + śmigło, kupię w cenie 600-700zł. Zwróć uwagę, że modelarstwo
    jest dość drogą zabawą, gdzie płacisz również sporo za zmniejszenie
    wymiarów i wagi. Dla rekuperatora jest to wentylator przemysłowy,
    gdzie gabaryty i waga silnika nie są krytyczne. Również regulator można
    wykonać znacznie bardziej toporny i tańszy niż dla modelarstwa.

    Ja nie polemizuje z faktem, czy to ma sens czy nie i czy się zwróci
    czy nie ale IMHO z zaporową ceną. Nie wiem co do budowy tego wentylatora
    zostało użyte, ale w materiale i myśli technicznej zapewne tej ceny nie
    znajdziesz.
    Profili aerodynamicznych na łopatki wiatraka raczej nikt nie opatentował,
    ponieważ
    temat jest już dawno rozpoznany. Sterowanie BLCD jest również już dawno
    tematem
    opanowanym.

    Pozdrawiam
    Darek