    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Gaśnica w chałupie
    Date: Thu, 12 Apr 2018 21:58:31 +0200

    W dniu 12.04.2018 o 17:57, Irek.N. pisze:

    > Tak jak pisałem, nie znam się, więc korzystałem z wiedzy dostawcy.
    > Chętnie jednak przeczytam co takiego w chałupie może się znaleźć, że
    > będzie miało wpływ na wybór proszkowa/śniegowa. Inaczej mówiąc w jakim
    > przypadku proszkowa jest lepsza.

    Śniegowa służy do gaszenia przede wszystkim cieczy (kategoria B) i gazów
    (kategoria C), ale to znowu tych cięższych od powietrza. A w domu
    statystycznie poza olejem na patelni to prędze spotka się palące
    firanki, meble, ubrania (kategoria A). Proszkowa nadaje się do gaszenia
    kategorii A, B, C. Co więcej, w każdej z tych kategorii będzie
    skuteczniejsza od śniegowej. Śniegowej nie dasz rady trzymać w nagrzanym
    pomieszczeniu np. na strychu, bo ucieknie z niej gaz. Śniegowa 5kg to
    około 10s gaszenia, proszkowa co najmniej 15s. Śniegowa dostaje
    gwarancje działania na rok, proszkowa od 3 do 5 lat. Śniegowa jest 3-4
    razy droższa od proszkowej. Śniegową nie wolno gasić ludzi i zwierząt,
    bo można im poza oparzeniami zafundować odmrożenia - które jest jeszcze
    trudniej goją. Proszkowa nie nadaje się do gaszenia działających
    mechanicznie urządzeń, bo można je przy okazji zatrzeć. Proszkowa
    zabrudzi gaszoną elektronikę, śniegowa ma szansę ją uszkodzić (choć
    będzie czysta).

    Jedyną zaletą śniegowej, jest to że nie brudzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz