    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Gaz srednioprezny, rurka 25 mm i chetni...
    Date: Thu, 31 Dec 2009 10:01:17 +0100

    news:hhgj47$8om$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > No i co teraz z tym pasztetem zrobic? Z uwagi na krotkie terminy
    > zlozylem zastrzezenie do wniosku. Ale teraz na serio: kto ma racje?
    > Moj informator z roku 2003, czy ten obecny opiniujacy tamten wniosek?
    > Sprawa jest o tyle istotna, ze mam jeszcze miejsce na jeden budynek,
    > wiec nie moge dopuscic do zablokowania w przyszlosci mojego zasilania.

    Oczywiście nie musisz wydawać zgody i nie zmuszą cię o ile wczesniej przy swoim
    podłączaniu nie podpisałeś zgody na rozbudowę sieci. Możesz spróbować zarządać
    na pismie oświadczenia że mają obowiązek zapewnić ci w przyszłości podłączenie
    twojego kolejnego budynku. U mnie sprawa wyglądała tak że jak chciałem z
    siąsiadem gaz to nikt nie chciał się zgodzić na prawie 700m gazociągu przez
    swoje pola. Kazdy miał to w dupie bo palił gównem w piecu. Namówiłem ich mówiąc
    że przecież wartość ich działek wzrośnie tylko za pomocą jednego podpisu bez
    żadnych finansów.
    Ludzie się przekonali. Teraz jest juz 8 domów podłączonych po drodze. Ostatnio
    przyszedł do mnie developer budujący dom niedaleko z prośbą o zgodę na
    podłączenie z mojej działki. Polegało to na ułożeniu łącznie75m gazociągu wzdłuż
    mojego ogrodzenia i dalej w kierunku tego domu. Zgodziłem się pod warunkiem że
    gazociąg będzie 1m od ogrodzenia tak aby moja działka na tym nie ucierpiała
    gdyby im chciało sie kombinować cos na skróty. Dodatkowo zastrzegłem że jest to
    jedyne podłączenie z mojej działki i przystali na to.

    Marek