  • 1. Data: 2009-12-30 22:10:15
    Temat: Gaz srednioprezny, rurka 25 mm i chetni...
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Mam przylacz gazowy srednioprezny wykonany w roku 2003
    przewodem 25 mm. Teraz w grudniu objawilo sie towarzystwo,
    ktore w sasiedztwie chce wzniesc 4 domy. Wystapili
    o wuzetke, we wniosku do ktorej ujeli chec podlaczenia
    sie u mnie. Pomijajac fakt, ze nikt z wnioskodawcow
    ze mna w tej sprawie nie rozmawial, co lekko mnie wzburzylo,
    to jeszcze po zapoznaniu sie z wnioskiem dowiedzialem sie,
    ze maja pozytywna opinie gazowni, co juz mnie lekko wprawilo
    w oslupienie. W roku 2003, gdy dowiadywalem sie o mozliwosci
    przyszlego podlaczenia nastepnych budynkow uzyskalem informacje,
    ze CO NAJWYZEJ jeszcze jeden mozna, a potem trzeba sie liczyc
    z silnym spadkiem wydajnosci przylacza i ewentualnymi klopotami.

    No i co teraz z tym pasztetem zrobic? Z uwagi na krotkie terminy
    zlozylem zastrzezenie do wniosku. Ale teraz na serio: kto ma racje?
    Moj informator z roku 2003, czy ten obecny opiniujacy tamten wniosek?
    Sprawa jest o tyle istotna, ze mam jeszcze miejsce na jeden budynek,
    wiec nie moge dopuscic do zablokowania w przyszlosci mojego zasilania.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2009-12-31 09:01:17
    Temat: Re: Gaz srednioprezny, rurka 25 mm i chetni...
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > Sprawa jest o tyle istotna, ze mam jeszcze miejsce na jeden budynek,
    > wiec nie moge dopuscic do zablokowania w przyszlosci mojego zasilania.

    Oczywiście nie musisz wydawać zgody i nie zmuszą cię o ile wczesniej przy swoim
    podłączaniu nie podpisałeś zgody na rozbudowę sieci. Możesz spróbować zarządać
    na pismie oświadczenia że mają obowiązek zapewnić ci w przyszłości podłączenie
    twojego kolejnego budynku. U mnie sprawa wyglądała tak że jak chciałem z
    siąsiadem gaz to nikt nie chciał się zgodzić na prawie 700m gazociągu przez
    swoje pola. Kazdy miał to w dupie bo palił gównem w piecu. Namówiłem ich mówiąc
    że przecież wartość ich działek wzrośnie tylko za pomocą jednego podpisu bez
    żadnych finansów.
    Ludzie się przekonali. Teraz jest juz 8 domów podłączonych po drodze. Ostatnio
    przyszedł do mnie developer budujący dom niedaleko z prośbą o zgodę na
    podłączenie z mojej działki. Polegało to na ułożeniu łącznie75m gazociągu wzdłuż
    mojego ogrodzenia i dalej w kierunku tego domu. Zgodziłem się pod warunkiem że
    gazociąg będzie 1m od ogrodzenia tak aby moja działka na tym nie ucierpiała
    gdyby im chciało sie kombinować cos na skróty. Dodatkowo zastrzegłem że jest to
    jedyne podłączenie z mojej działki i przystali na to.

    Marek

  • 3. Data: 2009-12-31 09:30:17
    Od: mk <d...@o...pl>

    Byc może chcą wybadać wuzetka możliwości działek i na razie naprawdę nie
    są nią zainteresowani, być może myślą o niej, a w gazowni jako decydenta
    podali wyłącznie siebie, ponieważ najprawdopodobniej Twoja budowa
    gazociagu zawierała zgodę o możliwość rozbudowy sieci.
    Zgodę można wycofać, do tego jaka część kosztów finansowych budowy nitki
    poniosłeś i jakie to rodzi konsekwencje?
    Na etapie wuzetki nie potrzeba zgody a w warunkach ci przyszli sąsiedzi
    mają od gazowni zdanie "możliwe podłączenie po uzyskaniu zgody
    właściciela nieruchomości".
    Propoponuję złożenie, w celu zbadania wg. gazowni wydajności, o warunki
    przyłącza na swoją, tę ewentualna inwestycję.
    Gdyby gazownia pracowała zgodnie z zasadami to nie powinieneś mieć
    takich wątpliwości, natomiast..
    Pdr, M

  • 4. Data: 2009-12-31 11:18:15
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    A tak nawiasem to rura 25mm cisnienie gazu to jakies 2,5bar chyba jest. Dużo to
    czy mało... pieron wie.
    Ktos wie ile typowych domów z kotłem około 20kW pozna podłączyć? Myślę że
    gazownicy nie moga robic jak im pasuje bo inwestycja w siec to sprawa poważna i
    kto nadstawi karku że cos powstało ot tak sobie i nagle u ludzi pojawiac sie
    będa spadki ciśnień.

    Marek

  • 5. Data: 2009-12-31 12:05:30
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Jacek_P pisze:
> [...]
    > o wuzetke, we wniosku do ktorej ujeli chec podlaczenia
    > sie u mnie. Pomijajac fakt, ze nikt z wnioskodawcow

    Cóż wystarczy zajrzeć do Ustawy Prawo Energetyczne i sprawdzić definicję
    przyłącza.Zgodnie z tą definicją odbiorcą może być jeden podmiot, czyli Ty.
    Jeśli to co piszesz jest prawdą do ZG wydał wadliwe zaświadczenie.

    Pozdrawiam
    Darek