  • 1. Data: 2009-12-30 22:18:43
    Temat: Ogladacie snieg na dachach??
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Mam ostatnio manie ogladania zasniezonych dachow. Obraz jaki sie ukazuje
    raczej nie jest wesoly. Sporo nowych dachow swieci pustkami sniegowymi
    pokrywajacymi sie ze scianami, stropem czy inna srodkowa niedorobka. Nie
    zazdroszcze.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-12-31 07:34:12
    Temat: Re: Ogladacie snieg na dachach??
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > raczej nie jest wesoly. Sporo nowych dachow swieci pustkami sniegowymi
    > pokrywajacymi sie ze scianami, stropem czy inna srodkowa niedorobka. Nie

    Taaa. Znam takiego jednego co mi wmawiał że jego dach kryty szwedzką blachą
    jest lepszy niz mój z angobowanej dachówki. Powodem miał byc fakt że na moim
    zalega snieg a na jego nie. Pokazałem mu do ręki moją dachówke angobowaną i
    zdziwił się że sliska jak płytka ceramiczne, bardziej niz blacha a śnieg nie
    zjeżdza. Nie zajarał. Wytłumaczyłem mu że ma słabe ocieplenie i dlatego śniego
    od dołu podgrzany zjezdza z jego dachu zrobił dziwną minę nic się nie odezwał.
    Chyba się zamknął w sobie.

    Marek

  • 3. Data: 2009-12-31 08:49:28
    Od: "rrr." <r...@r...or>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    > raczej nie jest wesoly. Sporo nowych dachow swieci pustkami sniegowymi
    > pokrywajacymi sie ze scianami, stropem czy inna srodkowa niedorobka. Nie

    Ja np przeraziłem się u siebie, jak miałem odśnieżone dookoła okien
    połaciowych i komina, jednakże:
    jeszcze nie podpięta pogodówka, więc kocioł grzał ciągle, na poddaszy
    grzejniki otwarte na full zanim założyłem głowice termostatyczne ( w
    pomieszczeniach ok 28 stopni, nawiewniki w oknach otwarte, więc ciepło
    spieprza jak ta lala.
    Komin tradycyjny murowany, ogrzewa pustkę nad ociepleniem (przekrój
    ocieplenia poddasza to trapez, z nieocieplonym trójkątem pod kalenicą) i
    nie uważam tego za błąd wykonawczy. Myślę, że nie ma co generalizować :)
    Ale ja tam gupi jestem i grzeję od września bądź października, nie mając
    nawet progów i zakończonych ociepleń posadzki pod drzwiami. Spalanie mam
    na akceptowalnym dla mnie poziomie, a przyjemnie jest przyjechać do
    ciepłego domku by coś w nim porobić.

    Z najlepszymi życzeniami

    rafał

  • 4. Data: 2009-12-31 17:09:25
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Dec 30, 11:18 pm, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > raczej nie jest wesoly. Sporo nowych dachow swieci pustkami sniegowymi
    > pokrywajacymi sie ze scianami, stropem czy inna srodkowa niedorobka. Nie

    ja mam tak od zakonczenia budowy czyli juz 2 rok leci. Pozatym ciagle
    patrze na swoj. Mam nadzieje ze sie kiedys z tego wylecze.

  • 5. Data: 2010-01-01 17:30:53
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > raczej nie jest wesoly. Sporo nowych dachow swieci pustkami sniegowymi
    > pokrywajacymi sie ze scianami, stropem czy inna srodkowa niedorobka. Nie

    U mnie niestety śniegu nie ma

    Kris

  • 6. Data: 2010-01-01 19:06:41
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał

    > Mam ostatnio manie ogladania zasniezonych dachow.

    Heh. Ja, nie wiedziec czemu, tez mam te manie...

    Mój dach prezentował się pięknie... do wczoraj. Na sylwestra, z powodu
    niekontrolowanego spalania w kominku, na poddaszu osiągnąłem temperaturę ok.
    24 stopni - rano wstaję i patrzę na dach - śnieg u góry (od kalenicy ok. 1,5
    m w dół). I wokół komina to samo. Docieplał, ani poprawiał już tego nie
    będę - już się rozglądam za działką... będę budował drugi dom - "dla
    przyjaciela". Ten zostawię dla wroga :)

    I noszę się z zamiarem założenia nowego wątku pt. "jakich błędów nie
    popełnilibyście drugi raz". Mieszkam narazie zaledwie od 3 miesięcy, więc
    jeszcze mi nie wypada :)

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 7. Data: 2010-01-01 19:08:34
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał

    > 24 stopni - rano wstaję i patrzę na dach - śnieg u góry (od kalenicy ok.
    > 1,5

    errata: było "śnieg u góry", powinno być "śnieg u góry roztopiony" :)

  • 8. Data: 2010-01-01 19:30:07
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > raczej nie jest wesoly. Sporo nowych dachow swieci pustkami sniegowymi
    > pokrywajacymi sie ze scianami, stropem czy inna srodkowa niedorobka. Nie

    Oh oglądamy :-) Często ścianki działowe są też za wysoko wymurowane nie
    tylko skrajne ściany nośne.

  • 9. Data: 2010-01-01 20:45:31
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Mój dach prezentował się pięknie... do wczoraj. Na sylwestra, z powodu
    > niekontrolowanego spalania w kominku, na poddaszu osiągnąłem temperaturę
    > ok. 24 stopni -

    też mam taką manie;-)

    u mnie ostatnio po ostrym grzaniu kominkiem u góry było 27stopni (spała tam
    osoba, której non stop jest zimno:-)

    ale śnieg na dachu się ostał, poza oknami połaciowymi:-) a, że ostatnio
    sypało prawie non stop to warstwa śniegu ma około 20-25cm, przynajmniej tyle
    napadało:-)

    izolacja stropu (sufitu) na piętrze to wełna, izolacja dachu również wełna

    ---
    uciu

  • 10. Data: 2010-01-01 21:48:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > ukazuje raczej nie jest wesoly. Sporo nowych dachow swieci pustkami
    > sniegowymi pokrywajacymi sie ze scianami, stropem czy inna srodkowa

    a u mnie śnieg ładnie leży na całej powierzchni :)