  • 11. Data: 2010-01-02 21:07:57
    Temat: Re: Ogladacie snieg na dachach??
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Mam ostatnio manie ogladania zasniezonych dachow. Obraz jaki sie ukazuje
    > raczej nie jest wesoly.

    Też oglądam. Głównie swój dach. Ze sto razy tłumaczyłem ocieplaczom jak mają
    to zrobić, a i tak udało im się spieprzyć ocieplenie szczytów. Wszystkie
    kończyny opadają. Na wiosnę będę naprawiał. Tym razem sam to zrobię.
    U mnie pięknie widać jak jedna ściana grzeje dach.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 12. Data: 2010-01-02 22:03:07
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Uszanowanie.
    >
    > Mam ostatnio manie ogladania zasniezonych dachow. Obraz jaki sie ukazuje
    > raczej nie jest wesoly. Sporo nowych dachow swieci pustkami sniegowymi
    > pokrywajacymi sie ze scianami, stropem czy inna srodkowa niedorobka. Nie
    > zazdroszcze.

    A ja kiedys popatrzylem na jeden dach i powiedzialem na glos:
    -O! to jest dobrze ocieplony dach! Zero stopnialego sniegu.
    Na co moj ojciec stwierdzil (mial przewage mowiac jako drugi):
    -No. Szczegolnie ze budynek ma zabite sklejka okna i jest do wyburzenia.

    Ludziska dajcie sobie troche spokoju. Mam stara chaupe (130m2. 105 lat).
    ocieplona styro 10cm i nakladzione styro na stropie (chyba 10 cm OIDP). Na sezon
    pale wegla za "dwa pińcet" i mam czesto ponad 28 stopni (regulator kotła ma juz
    67lat). Ile wy sie namordujecie dla tych 500zl rocznie? :)

    Pozdrawiam szczerze :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 13. Data: 2010-01-03 09:24:13
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > pustkami
    > sniegowymi pokrywajacymi sie ze scianami, stropem czy inna

    ja póki co mam dach śniegiem pokryty idealnie, nawet szron się go
    trzymał, ale to dlatego, że izolacyjność mam póki co idealną i 100%,
    zapewnioną przez najprostsze rozwiązanie pod słońcem: brak
    ocieplenia, ogrzewania, po domu wiatr hula jak chce :-)

    Ale faktycznie wczoraj rozglądałem się poo dachach sąsiadów i
    jest... no różnie. Śnieg topniejący w okolicach kalenicy to niemal
    norma, ale podziwiałem też np. dach, w którym na połaci były wyraźne
    roztopione ścieżki wzdłuż jakichś elementów konstrukcyjnych,
    najwyraźniej tworzących mostki cieplne (nie mam pojęcia, co taki
    efekt dało, wyglądało to tak, jakby wewnątrz, do połaci dachu były
    ściany podociągane). Wiele domów też widziałem takich, w których
    ocieplenie było spieprzone tylko w jakims jednym konkretnym miejscu,
    np. wszędzie było ok, a śnieg topniał całkowicie na lukarnie.

    J.

  • 14. Data: 2010-01-03 10:19:46
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Śnieg topniejący w okolicach kalenicy to niemal
    > norma

    to akurat nie musi byc nic złego, w kalenicy pod dachówkami jest wylot
    szczeliny wentylacyjnej nad deskowaniem, tam zawsze powietrze jest
    cieplejsze

    pozdrawiam
    s_13

  • 15. Data: 2010-01-03 10:24:13
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Ludziska dajcie sobie troche spokoju.
    > Ile wy sie namordujecie dla tych 500zl rocznie? :)

    to nie jest tylko kwestia oszczędności na paliwie, (choc za pięc stów
    rocznie za to, że się kiedyś przy ocieplaniu przyłożyło i zrobiło
    porządnie, bym się nie obraził),
    ale grzyba, który się często robi na styku dachu i szczytów...

    pozdrawiam
    s_13

  • 16. Data: 2010-01-03 12:05:55
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    s_13 <s...@i...pl> wrote:

    > to akurat nie musi byc nic złego, w kalenicy pod dachówkami jest
    > wylot
    > szczeliny wentylacyjnej nad deskowaniem, tam zawsze powietrze jest
    > cieplejsze

    Dobra, ale ja mówię nie o odmrożonej wstędze wzdłóż gąsiorów, tylko
    o dwumetrowej szerokości płaszczyźnie.

    J.

  • 17. Data: 2010-01-03 21:12:00
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Krzysiek" <j...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > zrobię.
    > U mnie pięknie widać jak jedna ściana grzeje dach.

    Ja ociepliłem garderobę sam. Wziąłem tylko robotników do zamkniecia płytami
    ale stałem nad nimi. Po remoncie narożnego - szczytowego pomieszczenia
    cieplej w mrozy o +15 stopni. Tam jest malutki kaloryferek i okazuje się, że
    daje jednak radę. Poprzednio w mrozy było tam +5

  • 18. Data: 2010-01-03 21:13:42
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > Ludziska dajcie sobie troche spokoju.
    > Ile wy sie namordujecie dla tych 500zl rocznie? :)

    >ale grzyba, który się często robi na styku dachu i szczytów...

    Właśnie o to chodzi tylko i o to też że pomieszczenia są zimne, nie dajace
    się do zamieszkania.

  • 19. Data: 2010-01-05 14:00:39
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > U mnie niestety śniegu nie ma

    Od kilku dni jest w końcu u nas śnieg więc tez zaczełem obserwowac dachy.
    Nie jest żle z tego co widzę. U mnie cały dach bielutki a w środku 20-22stC.
    Nawet wokół okien dachowych(Fakro) jest ok. Ocieplałem sam robiłem w miare
    dokładnie ale bez pedantyzmu jak co niektórzy tutaj. Drugi sezon zimowy juz
    pomieszkuje i jest ok.
    Inne dachy w okolicacy tez nie wygladaja najgorzej. Gdzieniegdzie co prawda
    widac fuszerki(przeważnie developerka) ale ogólnie nie jest żle.

    Krzysiek

  • 20. Data: 2010-01-05 18:21:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nawet wokół okien dachowych(Fakro) jest ok. Ocieplałem sam robiłem w miare
    > dokładnie ale bez pedantyzmu jak co niektórzy tutaj.

    No i kogo miales na mysli? ?? :-))

    Pozdro.. TK