    From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogladacie snieg na dachach??
    Date: Sun, 3 Jan 2010 10:24:13 +0100

    Maniek4 <b...@w...pl> wrote:
    > Uszanowanie.
    >
    > Mam ostatnio manie ogladania zasniezonych dachow. Obraz jaki sie
    > ukazuje raczej nie jest wesoly. Sporo nowych dachow swieci
    > pustkami
    > sniegowymi pokrywajacymi sie ze scianami, stropem czy inna
    > srodkowa
    > niedorobka. Nie zazdroszcze.

    ja póki co mam dach śniegiem pokryty idealnie, nawet szron się go
    trzymał, ale to dlatego, że izolacyjność mam póki co idealną i 100%,
    zapewnioną przez najprostsze rozwiązanie pod słońcem: brak
    ocieplenia, ogrzewania, po domu wiatr hula jak chce :-)

    Ale faktycznie wczoraj rozglądałem się poo dachach sąsiadów i
    jest... no różnie. Śnieg topniejący w okolicach kalenicy to niemal
    norma, ale podziwiałem też np. dach, w którym na połaci były wyraźne
    roztopione ścieżki wzdłuż jakichś elementów konstrukcyjnych,
    najwyraźniej tworzących mostki cieplne (nie mam pojęcia, co taki
    efekt dało, wyglądało to tak, jakby wewnątrz, do połaci dachu były
    ściany podociągane). Wiele domów też widziałem takich, w których
    ocieplenie było spieprzone tylko w jakims jednym konkretnym miejscu,
    np. wszędzie było ok, a śnieg topniał całkowicie na lukarnie.

    J.