  • 21. Data: 2010-01-05 20:32:22
    Temat: Re: Ogladacie snieg na dachach??
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:hhvuel$q8t$1@news.interia.pl...

    > No i kogo miales na mysli? ?? :-))

    Co autor miał na myśli?;))))

    A tak na marginesie: jak ja ocieplalem a było to niecale dwa lata temu to
    producenci welny foli paroszczelną zalecali tylkodo pomieszczeń mokrych. Do
    pokoi nie. Mam wiec u gory trzy pomieszczenia bez foli i dwa z folią. Teraz
    wszyscy folie daja wszedzie na połmetrowe zakładki i dwie warstwy tasmy
    klejacej. Kazdy kabelek przechodzacy przez folie oklejaja taśma. Dają nawet
    takie kosmiczne metalizowane folie odbijajace podobno ciepło. Ja tak nie
    mam. Na razie nic zlego sie niedzieje co bedzie dalej sie zobaczy. Kiki
    pewnie na moim miejscu juz by demontował poddasze. Ja lub kolejny wlascicel
    mego domu za kilka lat opiszemy jak sytuacja wyglada.
    Latem 2008 zmienialismy pokrycie dachowe w domu moich rodzicow. Były tam
    dachówki żadnej membrany(dach robiony w latach 60tych). Miedzy krokwiami
    byla 1 warstwa wełny(10-15cm) która wkladalismy tam z ojcem na poczatku lat
    90tych bodajze jak adoptowalismy poddasze. Od srodka na ta wełne przykręcone
    były płyty bez zadnej foli kręcone do stelarza z drewnianych łat Wełna a
    własciwie starsznie gryzaca wata szklana byla w stanie takim jak ja
    układalismy.
    Przy wymianie dachu zostawilismy to wszystko prawie bez zmian. nabita
    tylko została membrana dachowa+ polozone nowe dachówki. Śnieg na dachu lezy
    na całej powierzcni w srodku temp ponad 23stC bo tyle ojciec lubi
    Wiec ja nie wiem o co z tym wszystkim chodzi.
    A wyzej ktoś pisze ze chce dac 45cm wełny.
    Mysle że do końca tego roku pojawia sie tacy co styro dadza na sciany 50cm a
    wełny na poddasze blisko metr.;))

    Kris

    Kris

  • 22. Data: 2010-01-05 20:43:56
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    wiadomościnews:hhvuel$q8t$1@news.interia.pl...

    > Wiec ja nie wiem o co z tym wszystkim chodzi.
    > A wyzej ktoś pisze ze chce dac 45cm wełny.
    > Mysle że do końca tego roku pojawia sie tacy co styro dadza na sciany 50cm a
    > wełny na poddasze blisko metr.;))

    Mysle ze powoli robi sie koniec ery styro i welny. Na grupie wchodzimy
    w panele prozniowe.
    opor R=35 dla 1 cala grubosci
    opor dla styropianu R=6 dla 1 cala grubosci.

  • 23. Data: 2010-01-05 20:51:48
    Od: M <M...@w...pl>

    Kris pisze:

    > tylko została membrana dachowa+ polozone nowe dachówki. Śnieg na dachu
    > lezy na całej powierzcni w srodku temp ponad 23stC bo tyle ojciec lubi

    Z tym śniegiem na dachu to nie należy przesadzać (tzn. z oceną dachu na
    podstawie bycia/niebycia śniegu). Podam przykład: dom nieocieplony, żre
    jak smok a i tak w środku chłodno, poddasze nieużytkowe (wentylowane,
    tzn. na przestrzał takie dziury o przekroju cegły - 4 sztuki na 100m^2),
    poddasze nieocieplone (!) - tzn. ocieplone liśćmi i igliwiem (tak z
    3-5cm). Śnieg na dachu leży :-)

    M.

  • 24. Data: 2010-01-05 21:19:25
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    >. Kiki pewnie na moim miejscu juz by demontował poddasze. Ja lub kolejny
    >wlascicel mego domu za kilka lat opiszemy jak sytuacja wyglada.

    No mam jeszcze 2 narożne pokoje do rozebrania skosów od środka i zrobienia
    izolacji od nowa.
    Po prostu jest w nich zimno.

    Jak sam sobie ociepliłem garderobę własnymi rękami to w tym pomieszczeniu
    jest najcieplej ze wszystkich.
    Folię paroszczelną kleiłem też do ścian klejem takim z tuby. Żeby się strugi
    nie przedostawały.

    I jest super.

  • 25. Data: 2010-01-05 21:20:40
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Kudlaty" <p...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    >Mysle ze powoli robi sie koniec ery styro i welny. Na grupie wchodzimy
    >w panele prozniowe.
    >opor R=35 dla 1 cala grubosci
    >opor dla styropianu R=6 dla 1 cala grubosci.

    A co to za panele ? Może przy okazji remontu w jakimś pokoju wywale wełnę i
    wsadze te panele ?

  • 26. Data: 2010-01-06 00:16:40
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >Mysle ze powoli robi sie koniec ery styro i welny. Na grupie wchodzimy
    >w panele prozniowe.
    >opor R=35 dla 1 cala grubosci
    >opor dla styropianu R=6 dla 1 cala grubosci.

    Pare ladnych lat temu ktos sprzedawal farbe z ponoc zatopionymi babelkami
    prozniowymi jakos tam zamknietymi. Cena no wiadomo, bo nigdzie tych farb
    jakos nie widac. Podobno pomalowanie ta farba to bylo iles tam cm
    styropianu. Pomysl jak widac powszechnie nie zyje. Moze tym razem bedzie
    lepiej.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2010-01-06 00:17:28
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > A co to za panele ? Może przy okazji remontu w jakimś pokoju wywale wełnę
    > i wsadze te panele ?

    Nooo, podlogowe np. :-))

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2010-01-06 08:40:25
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > "s_13" <s...@i...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Właśnie o to chodzi tylko i o to też że pomieszczenia są zimne, nie dajace
    > się do zamieszkania.

    Ale kiki sprecyzuj zimne?
    Mam stary dom, stara instalacje CO. Kiedys grzalismy tylko polowe i w tych nie
    ogrzewanych pomieszczeniach rzeczywiscie bylo zimno (8-10-14 stopni) i sie w
    nich przebywac nie dawalo.
    Ale dolozylem styro na sciany i strop. Zrobilem to w sumie jakotako (z tego co
    czytam jak ty wojujesz to mam wrazenie ze nie mam wogole ocieplenia) 10cm na
    sciany i 10 cm na strop. Okna plastiki jakies tanie.
    Pewnie mam mase mostkow cieplnych.
    Sciany z cegly pelnej i kamienia.
    Mostki termiczne pewnie mam w wielu miejscach.
    Dzwi mam byle jakie (ciutke pod nimi wieje).
    Dwa okna mam juz ponad 30 letnie.

    I kurcze, mam te ponad 130m2 grzane za 2,5-3kzl rocznie (CO i CWU) i czesto mam
    ponad 28 stopni w pokojach. Nie rozumiem jak komus moze byc zimno w takim
    wychuchanym domu w nowej technologii...

    --
    Lukasz Sczygiel