    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 24 May 2015 04:18:52 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Gres na taras
    From: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    > Opcja 2: bardzo ładnie wyglądają fazowane płytki, ale primo - czy sfazowane
    krawędzie nie będą się kruszyć w trakcie użytkowania (pod wpływem chodzenia oraz
    złych warunków atmosfrerycznych), a secundo - czy woda nie podejdzie pod podstopnicę
    i się nie będą odklejać płytki ?
    Odnoszę wrażenie,że Kris ma rację.
    Generalnie-warstewka śniegu na gresie powoduje,że jest bardzo śliski.
    Nie ma kleju ,ani fugi,które nie odlazly by od podloża.Podobno ukladanie na pelna
    fugę,z użyciem zaprawy cementowej,rozrabianej mlekiem wapiennym daje najlepsze
    wyniki.Nie sprawdzalem.
    Skoro opcja pierwsz odpada,to o drugiej już nie będę pisal.

    > Opcja 3: wprawdzie znalazłem w necie takie listwy aluminiowe, gdzie sprzedający
    zapewnia, że można na zewnątrz stosować, ale nie wiem, jak będzie w praktyce, gdzie
    codzienne chodzie po tych listwach i warunki atmosfer. nie zniszczą listew. No i nie
    wiem, jak to będzie wyglądać.

    Nawet nie masz pojęcia ,jaki kit trzeba wcisnąć,żeby coś sprzedać.
    Na logikę:aluminium ma spory skurcz .Zaprawa ,czy gres-niewielki.
    A woda,która wejdzie w każdą szczelinę ,ma tę cechę,że na mrozie się rozszerza.
    Wygląda to ladnie,choć (w pomieszczeniach) mosiądz/inox-zależy od koloru- są
    ladniejsze / mniej się wycierają.
    Nie zamierzam zagladac do portfela,ale taki gres tani nie jest.Kamień nie powinien
    byc wiele droższy.Niezależnie od tego,na schody najlepiej się nadają
    plyty z groszowanego,lub piaskowanego kamienia,koniecznie z kapinosami.
    Ale to ani ladne,ani tanie nie jest.