  • Data: 2012-06-27 23:40:53
    Temat: Re: Grubość "boniowania" styropianem
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ŁC" napisał w wiadomości grup
    e.net...

    Witam.

    > Szukam pomysłu na (inną niż z żelbetu) metodę wykonania "boniowania" w
    > postaci ramki szerokości ok. 40 cm dokoła ściany szczytowej. Oczekiwana
    > głębokość rzędu powiedzmy 40 cm. Przyszedł mi do głowy pomysł naklejenia
    > odpowiednio grubej warstwy styropianu, ale mam wątpliwości czy doklejone
    > kolejne 40 cm styro na 20 cm ocieplenia ściany będzie się solidnie
    > trzymać. Co Wy na to? :-) Może ktoś ma jakiś inny pomysł?

    A jak to chcesz przykryć od góry? Dach wystaje o te 40cm, czy jakieś obróbki
    blacharskie (jak mocowane)? Bo jak taki styropian zostawisz tylko
    zatynkowany to po kilku gradobiciach tynk strukturalny popęka i z każdą
    następną zimą będzie coraz bardziej odpadał. Najpierw od góry a później z
    pionowej płaszczyzny.

    Jeśli to ma być bardziej trwałe niż kilka lat to ja proponuję jakąś lekką
    odmianę betonu komórkowego i zakotwienie tego w kilku miejscach do właściwej
    ściany.

    Pozdrawiam
    Ergie