    From: "KS" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Grzanie na dwa kotły
    Date: Tue, 26 Jan 2010 06:48:18 +0100

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hjlupj$cjj$1@news.dialog.net.pl...

    > Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Mozesz zastosować wymiennik aby sprząc dwa obiegi.
    > Np tak aby za gazowym woda przechodziła przez wymiennik podgrzewany przez
    > ten na drewno.
    > A obieg tego na drewno moze być otwarty.
    > Nie próbowałem ale powinno byc ok.
    >
    > Pozdrawiam
    > K.S.

    Nie wiem gdzie gazowy mierzy sobie temperature, z punktu widzenia sterowania
    prawdopodobnie lepiej by było dać wymiennik przed gazowym.
    Wtedy by się nie załączył jakby na powrocie dostawał gorącą wode
    (zintepretował by to jako brak odbioru ciepła) a tak na prawde to ten na
    drewno by grzał za niego. Jeśli masz kondensacyjny to chyba lepiej dać
    wymiennik za gazowym wtedy pewnie lepiej schłodzisz spaliny i będziesz miał
    większa sprawność.
    Można by też spróbować dać pierw gazowy potem wymiennik od stałopaliwowego,
    ale przenieść pomiar temperatury za obydwa (pod warunkiem że ten kocioł
    steruje sie temperaturą zasilania).
    Wg mnie powinno działac ale ja się na kotłach nie znam az tak.

    Pozdrawiam
    K.S.