    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Grzanie na dwa kotły
    Date: Tue, 26 Jan 2010 08:51:17 +0100

    Agent 0700 pisze:

    > Daj węglowy przed gazowy (szeregowo), wtedy dopóki będzie się paliło w
    > węglowym to gazowy nie będzie się włączał bo będzie dopływała gorąca
    > woda i gazowy nie będzie już jej dogrzewał, a jak się węgiel/drewno
    > wypali i temp w kotle gazowym spadnie to gazowiec się automagicznie włączy.
    >
    > Niech ktoś kto się lepiej zna wypowie się w tym temacie.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Jacek

    Ja się za bardzo nie znam - ale wydaje mi się, że jak podłączy to
    szeregowo to jak będzie gazowy palił to zanim woda wróci do niego
    przejdzie przez wężownicę zimnego kotła węglowego, która będzie działać
    jak dodatkowy grzejnik, na dodatek powinna działać dość sprawnie
    odbierając sporo ciepła. Ale jak wspomniałem nie znam się na takich
    szczegółach.
    Może lepszym rozwiązaniem jest podłączyć to równolegle a za pomocą
    jakiegoś zaworu trójdrożnego sterowanego np. sterownikiem pokojowym i
    przełączać obiegi. No i czy podłączać kocioł w układzie zamkniętym? Nie
    wydaje mi się to dobrym rozwiązaniem, z pewnością wymiennik zapewni Ci
    minimum bezpieczeństwa

    Ariusz