  • 11. Data: 2012-03-28 08:41:59
    Temat: Re: Grzanie wody
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-28 06:37, wolim pisze:

    > Chodziło się, chodziło :)
    > Powiem więcej, jestem z wykształcenia matematykiem.
    > Ale fizyka mnie nigdy nie interesowała i wszystko co z nią związane
    > wypierałem zawsze z pamięci :)
    Jak sobie pomyślę, jakim jestem inżynierem, to aż strach iść do lekarza ;-)
    Jacek

    PS

    ciepło=energia
    energia [J] =ilość kW x 1000 x czas [s]
    ciepło [J] = ciepło właściwe wody [J/kg] x przyrost temperatury [ K albo
    st. C] x masa [kg]
    przyrost temperatury = ilość kW x 1000 x czas [s] / ciepło wł. x masa

    przyrost temperatury w Twoim przypadku = 2kW x 1000 x 3600s / 4190J/kg x
    140kg = 12,3 stopnia

    (przyjąłem, że litr wody to kilogram - nie czepiać się)

  • 12. Data: 2012-03-28 08:56:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2012, 20:53:03 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > będę złośliwy...
    >
    > do szkoły podstawowej sie nie chodziło?

    Daj mu spokój. Może humanista albo matematyk czy inny magister;) i fizyka to nie jego
    dziedzina.

  • 13. Data: 2012-03-28 10:51:06
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > będę złośliwy...
    >
    > do szkoły podstawowej sie nie chodziło?

    A czego to teraz w szkole uczą...
    Wczoraj syn dostał trójkę z kartkówki z WOSU.
    Pani postawiła pytanie: Czy Polska może zostać drugą Japonią? Uzasadnij
    swoją odpowiedź.

    Syn napisał że nie może być i to z wielu powodów, od różnicy w zaludnieniu,
    powierzchni, położenia geograficznego, kulturowych przez różnicę w wysokich
    technologiach obu krajów, infrastruktury, mentalności pracowników i
    pracodawców, rozwoju systemu szkolnictwa, opieki społecznej, emerytalnego i
    kilku jeszcze innych powodów. W zasadzie zakończył stwierdzeniem że on nie
    znajduje powodów dlaczego Polska miałaby aspirować do bycia drugą Japonią.
    Pani (wiem że głosowała na PO bo mówiła dzieciom i agitowała by namawiali
    rodziców) uważa że Polska może zostać drugą Japonią bo Polska zasługuje na
    cud gospodarczy.
    Tego się uczy naszych dzieci w szkole.

    Marek

  • 14. Data: 2012-03-28 11:16:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-28 10:51, 4CX250 pisze:

> [...]
    > Pani (wiem że głosowała na PO bo mówiła dzieciom i agitowała by
    > namawiali rodziców) uważa że Polska może zostać drugą Japonią bo Polska

    Poważnie porozmawiałbym z tą panią na wywiadówce. Z jej szefem także.

  • 15. Data: 2012-03-28 13:02:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wolim wrote:

    > Masz rację, trochę nie chciało mi się szukać. Wiedziałem, że na grupie
    > dostanę szybszą odpowiedź :)

    no i przynajmniej honorowy obywatel jesteś :)

  • 16. Data: 2012-03-28 13:05:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

> [...]
    > uważa że Polska może zostać drugą Japonią bo Polska zasługuje na cud
    > gospodarczy. Tego się uczy naszych dzieci w szkole.

    ja bym z tego zrobił aferę choc też głosowałem na PO.

    Afere bym zrobiłbym z tego że ocena w przypadku tego typu rozprawki powinna
    być za wysiłek i styl a nie za poglądy.

    Ocena a szczególni jej uzasadnienie nadaje sie do nagłośneinia w prasie

  • 17. Data: 2012-03-28 13:16:29
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > ja bym z tego zrobił aferę choc też głosowałem na PO.
    >
    > Afere bym zrobiłbym z tego że ocena w przypadku tego typu rozprawki
    > powinna być za wysiłek i styl a nie za poglądy.

    Ale to raczej na lekcji języka polskiego, a nie na wiedzy o społeczeństwie
    :)

  • 18. Data: 2012-03-28 13:27:21
    Temat: Re: Grzanie wody [OT edukacja]
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Amir wrote:

    > Ale to raczej na lekcji języka polskiego, a nie na wiedzy o
    > społeczeństwie :)

    wybacz ale jak można ocenić czyjeś poglądy? równei dobrze można by dawać
    oceny za rysunki na plastyce.

    Pamietam jak moja szanowan mama w podstawówce zrobiął chryje babei od
    plastyki która dawala oceny za to czy malunki były łądna czy brzydkie, potem
    już dawała za to czy ktoś sie wysilił czy olał sprawę tak ajk być powinno.

    Niestety wielu nauczycieli jest debilami i nie rozumie że są przedmioty
    gdzie nie można dawać ocen za jakość a trzeba za wysiłek. WF isći też mają
    czasem skłonność do dawania ocen za to czy ktoś szybciej czy wolnie biega.

  • 19. Data: 2012-03-28 13:28:49
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ale to raczej na lekcji języka polskiego, a nie na wiedzy o społeczeństwie

    Jak widać WOS w to pranie mózgu od najmłodszych lat.

    jak widac dzisiaj dzieci nie uczy się poprawnie historii, ale jak już chodzi
    o wymaganą od ucznia aktualnie poprawność polityczną widać że nauczyciel
    potrafi skutecznie zadbać wymuszając pogląd ocenami.
    Za komuny też uczono mnie na siłę ocenami że ZSRR, RWPG i PZPR to jedyny,
    słuszny i wogóle możliwy wybór Polaków.

    Marek

  • 20. Data: 2012-03-28 14:01:30
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    "Adam" wrote in message
    ion-forums@vbue17...

    W dniu wtorek, 27 marca 2012, 19:08:02 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Temperatura poczatkowa nie ma znaczenia :)

    pytanie jest do jakiej temperatury sie podgrzeje woda
    Ty podałeś wzór na deltę, o ile wzrośnie temperatura

    czyli temperatura początkowa ... jest potrzebna...

    oczywiście, obie wartości trzeba dodać
    (i zobaczyć czy nie przekraczamy punktu wrzenia)