  • 1. Data: 2013-12-16 15:05:48
    Temat: Grzejniki, kaloryfery
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Mam prośbe o wydanie opini.
    Ktore grzejniki lepsze/wydajniejsze, aluminiowe czy panelowe stalowe.

    Marek

  • 2. Data: 2013-12-16 21:57:34
    Temat: Re: Grzejniki, kaloryfery
    Od: Artes <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-16 15:05, Marek pisze:
    > Mam prośbe o wydanie opini.
    > Ktore grzejniki lepsze/wydajniejsze, aluminiowe czy panelowe stalowe.
    >
    > Marek

    Mój instalator polecił niemieckie grzejniki KERMI X2
    na Allegro można je kupić blisko połowę taniej niż wynosi ich cena
    katalogowa
    Podobno charakterystyka tych grzejników jest taka, że lepiej i szybciej
    oddają ciepło "na pokój"
    natomiast nie grzeją ściany.

  • 3. Data: 2013-12-16 22:07:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 grudnia 2013 21:57:34 UTC+1 użytkownik Artes napisał:

    > M�j instalator poleci� niemieckie grzejniki KERMI X2
    > na Allegro mo�na je kupi� blisko po�ow� taniej ni� wynosi ich cena
    > katalogowa

    ?Nie trzeba Allegro. Nie wiem czy dalej tak jest ale w 2008 na grzejniki rabat 50%
    uzyskiwało sie bez większych ceregieli nawet w lokalnych sklepach
    Grzejniki, przewody elektryczne i wełna to byly materiały gdzie rabaty były ponad
    50%- na przewody 70% chyba nawet.

    > Podobno charakterystyka tych grzejnik�w jest taka, �e lepiej i szybciej
    > oddaj� ciep�o "na pok�j"
    > natomiast nie grzej� �ciany.
    Była tu kiedyś dłuzsza dyskusja na ich temat. Po prostu woda najpierw przepływa przez
    przednią płyte i następnie przez drugą.
    Co do grzejników to wygodniej jak kupisz takie z podłaczeniem po środku a nie z
    lewej/prawej.

  • 4. Data: 2013-12-16 22:18:08
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    dawno dawno temu, zakładałem u siebie centralne ogrzewanie gazowe. Z
    powodu totalnego braku kasy, a jednak przyjścia na świat potomka,
    zdecydowałem zrobić tylko cześć mieszkania, w kaloryferach z płyt
    stalowych. Po 3 latach dokończyłem instalacje, ale wtedy już dawałem
    takie grzejniki:
    http://img1.sprzedajemy.pl/540x405_grzejnik-kaloryfe
    r-aluminiowy-5628171.jpg
    Wydajność, czas nagrzewania pomieszczenia - niebo a ziemia. Jak piec
    pali, to nad tym grzejnikiem, firanki "fruwają jak chorągiewki".

    ToMasz

    PS o ile Cię stać na wydatek, kup największe grzejniki jakie możesz.

  • 5. Data: 2013-12-17 00:06:09
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    ToMasz wrote:
> [...]
    >
    > ToMasz
    >
    > PS o ile Cię stać na wydatek, kup największe grzejniki jakie możesz.

    jest tylko jedne ALE one nie lubią się z instalacją miedzianą

    jeffrey

  • 6. Data: 2013-12-17 00:20:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:
    > Mam prośbe o wydanie opini.
    > Ktore grzejniki lepsze/wydajniejsze, aluminiowe czy panelowe stalowe.

    moim skromnym zdaniem

    aby płytowe pracowały efektywnie trzeba zapewnić na nimi odpowiednio dużo
    miejsca aby zminimalizować blokowanie cyrkulacji powietrza, parametr
    powinien być przynajmniej 10cm a krawędz powinna się kończy zaraz za
    krawędzią grzejnika.

    Aluminiowe mają specjalnie ukształtoany kanał z nawiewnikiem u góry,
    praktycznie ten grzejnik może być wsadzony w ciasną od góry wnękę.

  • 7. Data: 2013-12-17 00:21:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ToMasz wrote:
> [...]
    >
    > ToMasz
    >
    > PS o ile Cię stać na wydatek, kup największe grzejniki jakie możesz.

    :) tylko po co? grzejniki sie kupuej takie jaka moc wychodzi z obliczeń
    + ok 10% na regulację.

  • 8. Data: 2013-12-17 09:14:56
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 17.12.2013 00:21, Marek Dyjor pisze:
    r-aluminiowy-5628171.jpg

    > :) tylko po co? grzejniki sie kupuej takie jaka moc wychodzi z
    > obliczeń + ok 10% na regulację.
    bo szybciej grzeją pomieszczenie? Bo za pomocą urządzenia za 9zł z tesko
    włączam i wyłączam piec o zadanych godzinach? Bo mają nizszą
    temperaturę, wiec piec ma niższą temperaturę, bo do komina lecą spaliny
    o niższej temperaturze?
    ToMasz

  • 9. Data: 2013-12-17 09:16:45
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:52af8764$0$2166$65785112@news.neostrada.pl...
    r-aluminiowy-5628171.jpg

    > jest tylko jedne ALE one nie lubią się z instalacją miedzianą

    Pisz ciszej, zeby te co sa u szwagra nie uslyszaly (a maja juz z 10 lat).

  • 10. Data: 2013-12-17 12:32:51
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2013-12-17 09:14, ToMasz pisze:

> [...]
    > tesko włączam i wyłączam piec o zadanych godzinach? Bo mają nizszą
    > temperaturę, wiec piec ma niższą temperaturę, bo do komina lecą
    Kocił zamiast posłużyć 25-30 lat to po 5-10 latach będzie do wymiany, bo
    go zeżre ruda.
    Nie dość, że grzejniki przepłacone to jeszcze zamiast systematycznie
    odkładać miesięcznie 20zł na nowy kocioł to trzeba będzie odkładać
    prawie 100zł miesięcznie, aby wymienić kocił, kiedy skoroduje. Co gorsza
    zawsze kotły odmawiają posłuszeństwa w okresie grzewczym.