  • Data: 2019-10-22 13:05:40
    Temat: Re: I ja wykryłem SPISEK. Kotły gazowe tym razem;)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 22 Oct 2019 12:28:56 +0200, sirapacz

    > to MUSI wrzucić
    > marżę/narzut do ceny bo inaczej w krótkim czasoookresie nie zauważy
    > różnicy ale w długim zbankrutuje (chyba, że będzie te koszty pakował w
    > koszt usługi - co też jest ok).

    No właśnie. W PL się nie pakuje całości w usługę, bo instalator boi się że
    za dużo wyjdzie i uznają go za zdziercę? Co też się dzieje w przypadku
    właśnie PV, gdzie faktczny koszt usługi, gdyby nie ukryć usługi w kosztach
    sprzętu, przewyższałby znacznie koszt samego sprzętu. Dlatego właśnie
    zrobiłem sobie kiedyś szkolenie z instalacji PC i sobie sam klimatyzator
    zainstalowałem (bo pomimo szkolenia w COCH i zakupu narzędzi, w tym pompy
    próżniowej, wyszło taniej niż jakby mi przyszedł instalator). Teraz
    zrobiłem szkolenie z PV i jest dokładnie to samo. I ponownie powtarzam, ja
    się cenom nie dziwię, bo tak działa popyt i podaż. Gdyby popyt był mniejszy
    to cena by automatycznie spadła w wyniku konkurencji. Pośrednio dziwię się
    tylko ukrywaniu ceny usługi w cenie sprzętu.

    --
    Pozdor
    Myjk