    From: hk <h...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile bierze notariusz?
    Date: Sun, 19 Sep 2010 14:02:34 +0200

    > Mam działkę kupioną przed ślubem, na której zaczynamy z żoną budować dom.
    > Żona chce zostać współwłaścicielem, na co ja się godzę. Jakie będą koszty
    > całej operacji? Notariusz, zmiana wpisu w księdzie wieczystej itp?

    Tzw. rozszerzenie współwłasności - chyba ok 2000zł notariusz (nie
    pamiętam dokładnie jak to wychodziło, bo najpierw była darowizna na żonę
    od teściowej a potem rozszerzenie współwłasności z żony na żonę i mnie -
    a płaciliśmy za wszystko) a wpisy do KW to chyba 250zł (jakoś tak drogo
    było za znaczek skarbowy na głupi formularz)
    Ale notariusz zależał od wartości działki - deklarowaliśmy 50-80 tys
    chyba (teraz deklarowałbym mniej i bym się nie bał, bo cała zjechana
    cudzymi instalacjami była).