  • 1. Data: 2010-09-18 19:11:37
    Temat: Ile bierze notariusz?
    Od: "kolo" <k...@k...lo>

    Mam działkę kupioną przed ślubem, na której zaczynamy z żoną budować dom.
    Żona chce zostać współwłaścicielem, na co ja się godzę. Jakie będą koszty
    całej operacji? Notariusz, zmiana wpisu w księdzie wieczystej itp?

  • 2. Data: 2010-09-18 19:59:55
    Temat: Re: Ile bierze notariusz?
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-18 21:11, kolo pisze:
    > Mam działkę kupioną przed ślubem, na której zaczynamy z żoną budować dom.
    > Żona chce zostać współwłaścicielem, na co ja się godzę. Jakie będą koszty
    > całej operacji? Notariusz, zmiana wpisu w księdzie wieczystej itp?

    Stawkę maksymalną ale można ponegocjować. Ziobro swego czasu zmniejszył
    stawki maksymalne dla najbogatszych (tzn. dla najwyższego przedziału
    spadły najwięcej).

    M.

  • 3. Data: 2010-09-19 06:40:41
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "kolo" <k...@k...lo> napisal w wiadomosci
    > Mam dzia?ke kupion? przed ?lubem, na której zaczynamy z ?on? budowaae dom.
    > ?ona chce zostaae wspó?w?a?cicielem, na co ja sie godze. Jakie bed? koszty
    > ca?ej operacji? Notariusz, zmiana wpisu w ksiedzie wieczystej itp?

    Wpisz w googlach "kalkulator notarialny".

  • 4. Data: 2010-09-19 07:48:18
    Od: "kurdebalans" <n...@g...pl>

    Użytkownik "kolo" <k...@k...lo> napisał w wiadomości
    > Mam działkę kupioną przed ślubem, na której zaczynamy z żoną budować dom.
    > Żona chce zostać współwłaścicielem, na co ja się godzę. Jakie będą koszty
    > całej operacji? Notariusz, zmiana wpisu w księdzie wieczystej itp?

    Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy stanowi że nabyte lub ustanowione prawa w
    czasie trwania małżeństwa sa współwłasnością obojga małzonków.
    Czy aby notarialne ustanawianie współwłasności jest konieczne?
    Działka jest Twoja i Ty ją wnosisz do małżeństwa.
    Po wybudowaniu charakter własności się zmienia z "działka budowlana" na
    "działka zabudowana wraz z budynkiem mieszkkalnym."
    Trzeba sprawdzić czy żona po ujawnieniu i wpisaniu do KW budynku nie stanie
    się współwłaścicielem samoistnym jako że zostanie powołane nowe prawo
    własności w trakcie trwania małżeństwa.
    Notariusz weźmie coś około 1.000,00,- + VAT.
    Ale jest jeszcze do rozważenia czy od tej transakcji należy się podatek od
    czynnościu cywilno-prawnych 2%.
    Zadaj te pytanie na forum prawnym albo zatelefonuj do KIP'u..
    W.

  • 5. Data: 2010-09-19 10:39:46
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-19 09:48, kurdebalans pisze:
    > Użytkownik "kolo"<k...@k...lo> napisał w wiadomości
    >>
    > Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy stanowi że nabyte lub ustanowione prawa w
    > czasie trwania małżeństwa sa współwłasnością obojga małzonków.

    Nieprawda. Dziedziczysz do majątku własnego a nie wspólnego.

    > Czy aby notarialne ustanawianie współwłasności jest konieczne?

    Jest.

    > Działka jest Twoja i Ty ją wnosisz do małżeństwa.

    Jest i pozostanie.

    > Po wybudowaniu charakter własności się zmienia z "działka budowlana" na
    > "działka zabudowana wraz z budynkiem mieszkkalnym."

    Właścicielem domu jest właściciel ziemi.

    > Trzeba sprawdzić czy żona po ujawnieniu i wpisaniu do KW budynku nie stanie
    > się współwłaścicielem samoistnym jako że zostanie powołane nowe prawo
    > własności w trakcie trwania małżeństwa.

    ????? Guzik prawda.

    > Notariusz weźmie coś około 1.000,00,- + VAT.

    Zależy od wartości nieruchomości.

    > Ale jest jeszcze do rozważenia czy od tej transakcji należy się podatek od
    > czynnościu cywilno-prawnych 2%.

    Jakich czynności cywilnoprawnych? Jakiej transakcji? Tu nie ma żadnej
    transakcji tylko darowizna zwolniona od podatku od spadków i darowizn.

    Proponuję abyś nie wypowiadał się w temacie, w którym masz blade pojęcie.

    M.

  • 6. Data: 2010-09-19 12:02:34
    Od: hk <h...@k...pl>

    > Mam działkę kupioną przed ślubem, na której zaczynamy z żoną budować dom.
    > Żona chce zostać współwłaścicielem, na co ja się godzę. Jakie będą koszty
    > całej operacji? Notariusz, zmiana wpisu w księdzie wieczystej itp?

    Tzw. rozszerzenie współwłasności - chyba ok 2000zł notariusz (nie
    pamiętam dokładnie jak to wychodziło, bo najpierw była darowizna na żonę
    od teściowej a potem rozszerzenie współwłasności z żony na żonę i mnie -
    a płaciliśmy za wszystko) a wpisy do KW to chyba 250zł (jakoś tak drogo
    było za znaczek skarbowy na głupi formularz)
    Ale notariusz zależał od wartości działki - deklarowaliśmy 50-80 tys
    chyba (teraz deklarowałbym mniej i bym się nie bał, bo cała zjechana
    cudzymi instalacjami była).

  • 7. Data: 2010-09-19 17:16:34
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik kurdebalans napisał:
    > Użytkownik "kolo"<k...@k...lo> napisał w wiadomości
    >>
    > Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy stanowi że nabyte lub ustanowione prawa w
    > czasie trwania małżeństwa sa współwłasnością obojga małzonków.

    Szyk zdania ci się pomylił i błędne wnioski wysnuwasz. Prawa nabyte lub
    ustanowione w czasie trwania małżeństwa stanowią współwłasność majątkową
    małżonków o ile nie zostaną wyraźnie z tej współwłasności wyłączone
    (najprostsza forma - zgodne oświadczenie małżonków o wyłączeniu
    składnika majątkowego ze współwłasności - złożone w formie aktu
    notarialnego).

    Składniki majątkowe nabyte przed zawarciem związku małżeńskiego nie
    wchodzą z automatu do majątku wspólnego w razie rozwodu sąd musi
    rozpatrywać jaki był np. udział współmałżonka na utrzymanie bądź
    podwyższenie wartości składnika majątkowego.

    > Czy aby notarialne ustanawianie współwłasności jest konieczne?
    > Działka jest Twoja i Ty ją wnosisz do małżeństwa.

    Nie wnosi bo nie ma takiego pojęcia w prawie. Wnosi to co nabędzie w
    trakcie małżeństwa o ile w momencie nabycia nie wyłączy ze
    współwłasności albo o ile w intercyzie nie ma jasno uregulowanego jakie
    składniki nabyte w czasie małżeństwa nie wchodzą w skład majątku
    wspólnego...

    --
    Darek

  • 8. Data: 2010-09-19 17:52:46
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kurdebalans" <n...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:i74ffh$msb$1@news.dialog.net.pl...
    > Czy aby notarialne ustanawianie współwłasności jest konieczne?
    > Działka jest Twoja i Ty ją wnosisz do małżeństwa.

    działkę "przedmałżeńską" nalezy notaraialnie mauzonce podarować (a dokładnie
    udział w niej). Dopiero wtedy jest wspolna.

    b.

  • 9. Data: 2010-09-21 06:48:13
    Temat: Re: Ile bierze notariusz? [OT]
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Mam działkę kupion? przed ?lubem, na której zaczynamy z żon? budować dom.
    > Żona chce zostać współwła?cicielem, na co ja się godzę. Jakie będ? koszty
    > całej operacji? Notariusz, zmiana wpisu w księdzie wieczystej itp?

    Lepiej się nie zgadzaj...
    jak Cię kocha i chce być z Tobą "na zawsze *", to jej to niczego nie
    potrzebne...
    a tak to zachodzi podejrzenie że rozwód ma już z góry wkalkulowany...

    * - wcale nie musi być to wartością dodatnią...

  • 10. Data: 2010-09-21 07:02:12
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Lepiej się nie zgadzaj...
    > jak Cię kocha i chce być z Tobą "na zawsze *", to jej to niczego nie
    > potrzebne...
    > a tak to zachodzi podejrzenie że rozwód ma już z góry wkalkulowany...

    a jak zginie w wypadku to żone zostawi na lodzie. Eh, jak to ludzie sie
    kochają .....

    b.