  • 1. Data: 2010-09-17 13:32:06
    Temat: Oplata adiacencka
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Hello :-)

    Mam pytanie odnosnie oplaty adiacenckiej dla nieruchomosci, gdzie gmina
    zainwestuje w siec wodociagowa i kanalizacyjna - o ile procent moze
    wzrosnac wartosc tych nieruchomosci?

    Wyczytalem, ze oplata nie moze byc wyzsza niz 50 proc wzrosut wartosci,
    zatem musze znac procetnowy przyrost wartosci nieruchomosci po
    wybudowaniu sieci wod-kan na kilku dzialkach, zeby muc sobie oszacowac
    ile tej oplaty bedzie :-)

    bylbym wdzieczny za jakies przyklady - o ile gdzie wzrosla taka wartosc
    po przeprowadzeniu przez gmine tego typu inwestycji.

    pozdr
    roberciku-us

  • 2. Data: 2010-09-18 05:55:40
    Temat: Re: Oplata adiacencka
    Od: marioz_fl <m...@o...eu>

    W dniu 2010-09-17 15:32, robercik-us pisze:
> [...]
    >
    > bylbym wdzieczny za jakies przyklady - o ile gdzie wzrosla taka wartosc
    > po przeprowadzeniu przez gmine tego typu inwestycji.

    Jeśli się nie mylę to taka opłata może wzrosnąć dopiero po
    przeprowadzeniu wyceny, a wycena nie może być robiona częściej niż co 5
    lat. Dodatkowo możesz oprotestować wycenę ale tu już nie wiadomo co
    będzie. Trzeba znaleźć jakieś minusy Twojej działki

  • 3. Data: 2010-09-18 07:44:11
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik marioz_fl napisał:

> [...]
    > lat. Dodatkowo możesz oprotestować wycenę ale tu już nie wiadomo co
    > będzie. Trzeba znaleźć jakieś minusy Twojej działki

    Ciekawe info... dzieki

    Sprawa bylaby prosta, gdybym mial na karku te oplate tylko za swoja
    dzialke, ale tu na mocy innych porozumien wchodzi w gre dosc duzy
    kawalek - cos ponad pol hektara i nie mam pewnosci, czy tamta czesc jest
    gruntem rolnym, czy odrolnionym - byc moze jest to grunt rolny, czy to
    cos zmienia?

    Czy gdyby owa ponad polhektarowa dzialka byla gruntem rolnym, to
    wzrosnie jej wartosc z zwiazku ze zrobieniem infrastuktry wod-kan za
    gminne pieniadze?

    Gdyby mialo to podniesc jej waretosc, to istnieje taka mozliwosc, ze
    bardziej by sie oplacalo zrobic to wszystko na moj koszt - nie byloby
    tej oplaty, bo nieby jakim prawem... :-)..., z drugiej strony jestem
    przy koncu budowy :-) i wiadomo jak jest z finansami w takim stadium
    :-))) kazde kilkanascie tys jest jak znalazl.

    Jest jeszcze jedna okolicznosc...

    Nadchodzace wybory.

    E teraz samorzad chce cos zrobic i sie czyms pochwalic, zeby miec jakas
    kielbase wyborcza :-) i tak oto stalem sie niechcacy trybikiem w jakiejs
    tam maszynce.

    Wolalbym na tym mimo wszystko zyskac, a nie stracic... dlatego dopytuje,
    bo skapo tych informacji jakos w necie

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2010-09-19 07:44:02
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

> [...]
    > tam maszynce.
    >
    > Wolalbym na tym mimo wszystko zyskac, a nie stracic... dlatego dopytuje,

    nie łatwo się tych od opłat wyplątać
    wystarczy że zmienią plan w gminie i uznaja to za wzrost wartości działki
    nawet zadnych instalacji budować nie muszą żeby cie orżnąć
    jeśli kwota jest duża może warto co najwyżej się odwoływać lub sądownie się
    potargać
    znam przypadek w którym gmina przegrała przed sądem