  • 1. Data: 2010-09-17 09:53:58
    Temat: Przebudowa domu - koszt projektu i nadzoru
    Od: " " <m...@g...pl>

    Dzień dobry!
    Moje pytanie tyczy stawek związanych z projektowaniem i nadzorem
    małej przebudowy domu.

    Miejsce : Górny Śląsk
    Ofiara : dom z lat 50' do generalnego remontu. Przyłącza są.
    Dokumentacji technicznej domu nie ma.
    Powierzchnia jaką zajmuje na działce to 45 m kw. B
    rak podpiwniczenia. 1 piętro, a docelowo 2.

    Trzeba "zrzucić" strych i dach, wylać wieniec, odbudować podwyższone ściany,
    na to położyć dach jedno spadowy i gotowe ;)

    Do robót mam już ekipę, ale nie wiem jakich kosztów spodziewać się w związku
    z pozwoleniem na budowę.

    Urzędy - 500
    Projekt - 2000
    Nadzór - 500

    Tak wygląda wstępne rozeznanie.
    Da się taniej ?

  • 2. Data: 2010-09-17 10:27:02
    Temat: Re: Przebudowa domu - koszt projektu i nadzoru
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 17 Wrz, 11:53, " " <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    > na to położyć dach jedno spadowy i gotowe ;)
    >
    > Do robót mam już ekipę, ale nie wiem jakich kosztów spodziewać się w związku

    Na moje oko podałeś ceny dla nowego domu, dla przeróbki to raczej
    będzie za mało a nie za tanio (koszt inwentaryzacji i utworzenia
    nowego projektu domu).
    Może byc taniej jeśli to co masz wyburzysz i zbudujesz całość od nowa,
    ale bez ekspertyzy na miejscu nic nie można powiedzieć.
    Mój dom był całkiem porządny, nigdy nie zasiedlony etc. a projekt
    zmian (dużo mniejszych niż Twoje) kosztował duuuużo więcej.

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2010-09-18 16:42:42
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    Witam,

    Miejsce: Małopolska północno - zachodnia

    U mnie dom z ~1975 roku
    U mnie też tak było.

    U mnie powierzchnia zabudowy ~85 m2 a użytkowa ~110 m2 bo to kostka
    gierkowska.

    U mnie było więcej zmian.

    Sama mapka do celów projektowych kosztowała mnie 800 zł w 2007 roku.
    Ponoć to było drogo. Ale tanio to też niewiele mniej.
    Inne mapki wypisy (m. in. z miejscowego planu zagospodarowania
    przestrzennego - 50 zł) i coś tam jeszcze pewnie drugie tyle. Kosztów
    wizyt w powiecie i gminie nie liczę.
    Najpierw sprawdź w gminie, czy miejscowy plan zagospodarowania
    przestrzennego pozwala postawić piętro. U mnie dwa warunki to
    uniemożliwiają: max wysokość domu 7.5 m oraz możliwość budowy domów
    tylko do 1,5 kondygnacji z ew. poddaszem użytkowym i piwnicą.

    U mnie w sumie 7000. Tyle kosztowała inwentaryzacja, projekt nowego
    dachu i projekt dobudówki. Gdzieś wtedy wyczytałem, że projekt zmiany
    dachu kosztuje 3000 zł, projekt przebudowy 3000 zł a inwentaryzacja 500
    - 1000 zł. Jak widać, u mnie się zgodziło, urzędnik gminny mnie
    opierniczył na "dzień dobry", że biorę najdroższych projektantów w
    okolicy a ich reklamówkę miał za plecami. I to taką na pół ściany!

    Nadzór na dzień dobry 1000 zł + 100 za każdą wizytę na budowie.
    Za kierownika budowy mam prawie sąsiada. Miesza 200 m od placu budowy.

    Kazek