    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile ogranicznikow DEHN
    Date: Tue, 21 Feb 2012 10:53:12 +0100

    > Użytkownik "Plumpi" napisał w wiadomości grup

    > Elektryk ma rację.

    Dzięki za odpowiedź.

    Naszły mnie jeszcze dwie wątpliwości, bo już nie ufam temu projektantowi
    elektryki: Czy w tej sytuacji FR powinien być trzy czy czteropolowy. Wydaje
    mi się, że nie ma sensu odcinanie N które obok jest zmostkowane z
    uziemieniem, ale mogę się mylić. I druga sprawa czy w rozdzielni powinien
    być najpierw ogranicznik czy rozłącznik? W projekcie mojej instalacji mam
    najpierw ogranicznik, ale u innych widzę najpierw rozłącznik.

    Szukałem w necie i znalazłem obie wersje. Jedni twierdzą, że najpierw
    ogranicznik bo rozłącznik nie jest odporny na takie prądy udarowe, a drudzy,
    że najpierw rozłącznik aby można było rozłączyć całą tablicę rozdzielczą aby
    wymienić wkład ochronnika bez chodzenia do skrzynki licznikowej na słupie
    (tam też jest FR) które rozwiązanie jest lepsze?

    PS może Ci się przyda: musiałem zmienić serwer news bo Twoja odpowiedź nie
    pojawiła się na serwerze politechniki śląskiej. (na googlu jest, więc albo
    masz bana na polibudzie, albo coś tam skopali)