  • Data: 2019-09-20 20:42:24
    Temat: Re: Ile schnie tynk gipsowy i dlaczego rok?
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    strukcyjne-czterostronnie-strugane

    > Mam projekt wiaty, w nim jest wykaz przekrojów. Ten tartak przysłał mi
    > ofertę na drewno z projektu, czterostronnie strugane, klasy c-24.
    > Napisałem tego posta - bo gdzieś wyżej twierdziłeś, że w Polsce nie ma
    > drewna konstrukcyjnego.
    > Mam trzy różne oferty na drewno C-24 z promienia 20-30km od mojej wioski.

    Teoria mówi, że drewno konstrukcyjne wymaga, żeby rosnąć tam, gdzie są
    mroźne zimy - wtedy przyrosty roczne są mniejsze a drewno jest
    wytrzymalsze. Polskie zimy uznawane są za zbyt łagodne, dlatego dobre
    drewno pochodzi ze Skandynawii i północy Rosji.

    Być może tartaki tatrzańskie dają radę. Nie mnie to oceniać.

    --
    MN