  • Data: 2019-09-20 20:45:37
    Temat: Re: Ile schnie tynk gipsowy i dlaczego rok?
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-09-20 o 20:35, Budyń pisze:
> [...]
    trukcyjne-producent-CID628-IDA39Vb.html

    strukcyjne-czterostronnie-strugane

    > drewno na szkieletory (nie licząc więźby chociaz zwykle również) zawsze jest
    suszone, czterostronnie strugane, klasy cos tam c24.
    > Natomiast więźbę robi sie z suszonej lub mokrej. Taniej jest tradycyjnie zrobić z
    mokrej, niezależenie od istniejących przepisow. Od zawsze tak robiono i nie widze
    powodu by uwazać że to zła droga. Byleby dac jej wyschnąć po zamontowaniu, tylko tu
    moze być problem jesli budowa ma być skończona szybko.

    To typowo polskie drewno to ledwo przetarte, włochate kloce wysmarowane
    dla niepoznaki zieloną farbką. Oczywiście - w Polsce jest tradycja z
    tego budować i jakoś to działa. Jedyna zaleta tego rozwiązania - to
    cena. W moim przypadku gdybym użył takiego drewna - zaoszczędziłbym
    jakieś 3-4 tys zł.

    Pomijając walory jakościowe - te bele mają też dodatkową wadę, to mokre,
    grube drewno jest strasznie ciężkie. Da się w ogóle to układać bez dźwigu?

    --
    MN