  • 61. Data: 2014-05-17 08:11:17
    Temat: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-16 22:48, uzytkownik pisze:

    > 5. Hodowla bakterii legionelli, które wdychane wraz z kropelkami wody
    > wywołują zapalenie płuc, a w przypadku zmniejszonej odporności mogą
    > nawet wywołać choroby tak jak: zapalenie mózgu, zapalenie mięśnia
    > sercowego, mogą także spowodować uszkodzenia innych narządów np. nerek.
    > Bakterie te namnażają się w zasobniku, jeżeli temperatura wody w tym
    > zasobniku jest niższa niż 50 stopni Celsjusza. Dlatego też prawo
    > narzuca, aby temperatura ciepłej wody była nie mniejsza niż 55 stopni, i
    > nie większa niż 60 stopni.

    Wszystkie inne wady bym przeżył, ale te bakterie jakoś mnie niepokoją.
    Skąd się biorą w wodzie skoro można je łatwo zabić w 50 stopniach?

    Już po ich wybiciu - jak się pojawia nowa kolonia? W zimnej wodzie od
    dostawcy? Ale to by oznaczało, że te bakterie mamy zawsze w zimnej
    wodzie i jakoś z nimi żyjemy.

    --
    MN

  • 62. Data: 2014-05-17 08:20:16
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-17 00:52, uzytkownik pisze:

    > Teraz należy się zastanowić gdzie dać izolację termiczną. Izolując samą
    > podłogę i tak zużyjemy tyle samo styropianu jak byśmy izolowali całą
    > płytę fundamentową od gruntu.
    > Izolując płytę fundamentową od gruntu, będzie ona stanowiła jednocześnie
    > podłogę w domu.

    Mam problem. Ta sam płyta ma ciągnąć się też w garażu. Garaż jest
    "doklejony" z boku budynku i będzie nieogrzewany. Płyta będzie więc
    znakomitym mostkiem termicznym. Styropian na płycie pod podłogą domu -
    jest po prostu niezbędny, żeby to wszystko miało ręce i nogi. Z dwojga
    złego wolę zrobić mostek termiczny z deski podwalinowej niż z całej
    podłogi w garażu.

    No i kolejna sprawa: płyta fundamentowa ocieplona styropianem, czy nie -
    i tak będzie miała temperaturę otoczenia przecież. Jest nieogrzewana w
    żaden sposób więc styropian tylko opóźni wyrównanie temperatury płyty i
    jej otoczenia. Oczywiście tak będzie przy założeniu, że na płycie będzie
    styropian (co najmniej 15 cm) - a musi być z powodów opisanych powyżej.

    Jeśli więc płyta i tak będzie zimna - to po co ją ocieplać?

    --
    MN

  • 63. Data: 2014-05-17 08:43:05
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-05-17 08:20, Marcin N pisze:

> [...]
    > jest po prostu niezbędny, żeby to wszystko miało ręce i nogi. Z dwojga
    > złego wolę zrobić mostek termiczny z deski podwalinowej niż z całej

    Tylko, że robiąc mostek z deski masz tego mostka dużo więcej, bo cały
    obrys budynku oraz wszystkie wewnętrzne ściany nośne.
    Jeżeli więc obawiasz się tego mostka do garażu to rób ściany na kotwach,
    które odseparują je od płyty.
    Albo po prostu daj izolację pod całą płytą, a te straty do garażu
    potraktuj jako niewielkie ogrzewanie garażu.
    Z resztą jak trochę tego ciepła do garażu przeniknie to tylko z
    korzyścią, bo przy -10 na dworze w garażu będziesz miał z 5-10 stopni
    wyższą temperaturę, co wpłynie na łatwiejszy rozruch samochodu

> [...]
    > opisanych powyżej.
    >
    > Jeśli więc płyta i tak będzie zimna - to po co ją ocieplać?

    Nie planujesz w domu robić żadnego ogrzewania?
    Nie wiem czy dasz radę mieszkać w takim domu. :)

  • 64. Data: 2014-05-17 18:03:35
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > W przypadku zamieszkiwania jednej rodziny 3-5 osobowej lepszym
    > rozwiązaniem jest kocioł 2-funkcyjny.
    Pleciesz jak potłuczony, każdy kto używał kotła 2F wie że tego rozwiązania
    już więcej nie chce w nowym domu. Piec 2F to zło konieczne. I tyle w
    temacie.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 65. Data: 2014-05-17 18:06:48
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 17.05.2014 o 08:11 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

    > Wszystkie inne wady bym przeżył, ale te bakterie jakoś mnie niepokoją.
    Daremny strach, normalnie są niegroźne, musisz być staruszkiem wtedy tak.
    A żeby się ich pozbywać wystarczy raz na miesiąc zagrzać zbiornik CWU do
    65 st.

    > Skąd się biorą w wodzie skoro można je łatwo zabić w 50 stopniach?
    Normalnie ich nie ma, ale mogą się namnożyć i to są działania
    zapobiegawcze.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 66. Data: 2014-05-17 23:34:32
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-05-17 18:03, janusz_k pisze:

    > Pleciesz jak potłuczony, każdy kto używał kotła 2F wie że tego
    > rozwiązania już więcej nie chce w nowym domu. Piec 2F to zło
    > konieczne. I tyle w temacie.

    Pleciesz jak potłuczony, każdy kto używał kotła 1F z zasobnikiem wie że
    tego rozwiązania już więcej nie chce w nowym domu. Piec 1F z zasobnikiem
    to zło konieczne. I tyle w temacie.

  • 67. Data: 2014-05-18 13:18:30
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 17.05.2014 o 23:34 uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

    > Pleciesz jak potłuczony, każdy kto używał kotła 1F z zasobnikiem wie że
    > tego rozwiązania już więcej nie chce w nowym domu. Piec 1F z zasobnikiem
    > to zło konieczne. I tyle w temacie.
    Młodyś i głupiś, wydaje ci się że wszystkie rozumy zjadłeś, ale może
    kiedyś zmądrzejesz, tylko musisz nad sobą poopracować.

    Bez pozdrowień

  • 68. Data: 2014-05-18 14:56:39
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-05-18 13:18, janusz_k pisze:

    > Młodyś

    Dziękuję, że mnie jeszcze uważasz za młodego pomimo, że niedługo 50-tka
    stuknie.

    > ... i głupiś, wydaje ci się że wszystkie rozumy zjadłeś, ale może
    > kiedyś zmądrzejesz, tylko musisz nad sobą poopracować.
    >
    > Bez pozdrowień

    Zastanawia mnie tylko skąd tylu idiotów takich jak ty się bierze w
    internecie?
    Mam nadzieję, że rozumiesz na czym polega twoja głupota.

  • 69. Data: 2014-05-18 19:29:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > automatyka, zawór przełączający lub druga pompa ładująca zasobnik.

    To nie jest dodatkowy koszt bo to jest w kotle.

    > 2. Dodatkowy koszt wymiany raz do roku anod magnezowych, jeżeli jest to
    > zasobnik emaliowany.

    Marzenie naciągacza instalatora.

    > 3. Żywotność zasobników jest ograniczona. Zazwyczaj ok. 10 lat.

    Kolejne marzenie naciągacza instalatora

    > 5. Hodowla bakterii legionelli

    i jeszcze dżumy i tufusu...

    > 6. Ograniczona ilość ciepłej wody. W przypadku kąpieli kilku osób
    > potrzebny jest większy zasobnik, który pomieści tyle wody, ile zużywają
    > wszystkie osoby.

    BZDURA! Wcale nie musi pomieścić tyle wody ile zużywają wszyscy kąpiący się
    bo jak tylko pierwszy zacznie brać prysznic i temperatura w zasobniku
    spadnie to kocioł się włączy i zacznie ogrzewać zasobnik.

    Ale oczywiście naciągacz partacz nie powie o tym inwestorowi tylko wciśnie
    większy zasobnik.

    > 7. Duże straty ciepła, nawet wtedy, kiedy się nie używa wody, ponieważ
    > każdy zasobnik stygnie oddając ciepło do otoczenia.

    BZDURA!
    Te rzekomo _duże_ straty to ok. 1 kWh na dobę. W zimie oczywiście to ciepło
    ogrzewa dom, więc nie jest stratą. Dodatkowo współczesne sterowniki mają
    programy tygodniowe do sterowania CWU więc te "wielkie" straty są jeszcze
    minimalizowane przez nie utrzymywanie wysokiej temperatury w zasobniku wtedy
    gdy nie jest potrzebna.

    > 8. W przypadku zasobników poziomych występuje zjawisko mieszania się
    > zimnej wody z ciepłą, który pogarsza komfort. Objawia się to w ten sposób,
    > że po chwilowym poborze o dużym przepływie wody, a następnie po chwili
    > przerwy odczuwalny jest znaczny spadek temperatury wody, gdyż duży
    > strumień wpływającej zimnej wody powoduje duże zawirowania.

    No jak to to już nie proponujesz kryzowania instalacji?

    > 9. Zasobnik zajmuje dodatkowe miejsce. Jeżeli ktoś stawia na ogrzewanie
    > gazowe to kocioł gazowy może być zamontowany w kuchni czy łazience,
    > zajmując niewiele miejsca. W przypadku zasobnika trzeba wygospodarować
    > dodatkowe pomieszczenie, w którym on będzie stał.

    ROTFL a co stoi na przeszkodzie aby sobie zasobnik wisiał w kuchni (są takie
    do ukrycia w szafce) ?

    > Reasumując: zasobnik CWU jest złem koniecznym

    BZDURA

    > W przypadku zamieszkiwania jednej rodziny 3-5 osobowej lepszym
    > rozwiązaniem jest kocioł 2-funkcyjny.

    BZDURA

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 70. Data: 2014-05-18 19:34:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Już po ich wybiciu - jak się pojawia nowa kolonia? W zimnej wodzie od
    > dostawcy? Ale to by oznaczało, że te bakterie mamy zawsze w zimnej wodzie
    > i jakoś z nimi żyjemy.

    Bo problemem nie jest ich istnienie tylko ilość. Ale to wyimaginowany
    problem bo współczesne kotły mają odpowiednie programy dezynfekcji zasobnika
    które to raz na jakiś czas (np. raz w tygodniu) podgrzewają wodę w zasobniku
    do wyższej temperatury.

    A jeśli bardzo si,ę obawiasz to możesz ustawić temperaturę CWU np. na 60
    stopni a za zasobnikiem dać zawór mieszający. Wtedy grzanie wody będzie
    trochę droższe ale z drugiej strony będziesz miał dostępne więcej wody więc
    wystarczy kupić mniejszy zasobnik.

    Pozdrawiam
    Ergie