  • 1. Data: 2014-05-07 10:09:35
    Temat: Sciana ze szkla - co myslicie?
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    Uszanowanie

    Ktos ma doswiadczenia z przeszkleniem calej sciany wysokosci powiedzmy
    5m? Ciekaw jestem, czy takie rozwiazania nie powoduja powstawania ruchu
    zimnego powietrza na sporej odleglosci od sciany zima? Oczywiscie okna
    super duper, ale czy to dobre rozwiazanie w naszym klimacie?
    Ja po wlasnych doswiadczeniach chocby z drzwiami tarasowymi i spaniem
    pod oknem widze, ze przeniesienie do nas mody z Florydy lat 80 chyba nie
    jest dobrym pomyslem.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2014-05-07 10:34:48
    Temat: Re: Sciana ze szkla - co myslicie?
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 07 May 2014 10:09:35 +0200, Maniek4 napisał(a):

> [...]
    > Ja po wlasnych doswiadczeniach chocby z drzwiami tarasowymi i spaniem
    > pod oknem widze, ze przeniesienie do nas mody z Florydy lat 80 chyba nie
    Doświadczenia brak, służę jednak pewnym tropem.
    Na forum muratora jest człowiek, który buduje (może i zbudował) dom, gdzie
    uparł się na okan montowane bezpośrednio do ścian. Nie chciał np. ram z
    PCV. Ćwiczył, ćwiczył i wyćwiczył. Montował coś zespoły szyb składające się
    z kilku szyb - bodajże 5 razem.

    Niestety, nicku nie pamiętam.

    Pomysł jako taki bardzo mi się podoba, jednak bez dobrej izolacji w postaci
    grubości pół metra szyby bym się bał ściany zimna. :-)

    --
    Franc

  • 3. Data: 2014-05-07 10:53:01
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-05-07 10:34, Franc pisze:

    > Pomysł jako taki bardzo mi się podoba, jednak bez dobrej izolacji w postaci
    > grubości pół metra szyby bym się bał ściany zimna. :-)

    No i wlasnie to mnie najbardziej ciekawi. Niby w pasywnych robi sie
    podobnie, ale nie mam pojecia jak to sie sprawuje podczas zimowych,
    mroznych nocy.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2014-05-07 12:48:44
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 7 maja 2014 10:53:01 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No i wlasnie to mnie najbardziej ciekawi. Niby w pasywnych robi sie
    >
    > podobnie, ale nie mam pojecia jak to sie sprawuje podczas zimowych,
    >
    > mroznych nocy.

    Pewien znajomy po zmianie klimatu z polskiego na znacznie cieplejszy, spełnił swoje
    marzenie i w domu ma całą szklaną ścianę oraz poważne koszty chłodzenia.
    Mimo rolet na dzień, dużej wysokości salonu (~5m), a szyby są 3 i dwie z nich są
    trudnotłukące (P4 czy coś takiego).
    Wyszło, że chłodzenie kosztuje znacznie więcej niż ogrzewanie.

    --
    ZZ@private

  • 5. Data: 2014-05-07 14:51:49
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Na pewno jest taki dom w Ciechocinku.
    Jedna ściana jest zrobiona ze szkła.
    Rozmawiałem z właścicielką.
    Z tego co pamiętam Pani powiedziała że jest problem ze zbyt nagrzaniem.

  • 6. Data: 2014-05-07 19:04:04
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > tarasowymi i spaniem
    > pod oknem widze, ze przeniesienie do nas mody z Florydy lat 80 chyba

    zimą to jakaś kurtyna powietrzna by się przydała np. ciepły nadmuch od
    dołu liniowo

    jeffrey

  • 7. Data: 2014-05-07 23:53:26
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 7 maja 2014 10:09:35 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    >
    > Ja po wlasnych doswiadczeniach chocby z drzwiami tarasowymi i spaniem
    >
    > pod oknem widze, ze przeniesienie do nas mody z Florydy lat 80 chyba nie

    Ja myślę że w XXI wieku nie ma żadnych przeszkód żeby takie przezroczyste ściany były
    robione nie z zimnego szkła a z poliwęglanu. Jest bardziej przezroczysty niż szkło.
    Od razu jest odporny na wybicie. No i cieplejszy. Co za problem zrobić szybę
    zespoloną z trzech albo czterech "szyb" poliwęglanowych.

  • 8. Data: 2014-05-08 00:00:03
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
> [...]
    > i cieplejszy. Co za problem zrobić szybę zespoloną z trzech albo czterech

    poliwęglan jest z miekki - zmatowi sie po paru latach na tyle ze bedzie to
    widac i cała estetyka pójdzie do lasu...

    b.

  • 9. Data: 2014-05-08 07:57:03
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 07.05.2014, 10:09, Maniek4 pisze:
> [...]
    > Ja po wlasnych doswiadczeniach chocby z drzwiami tarasowymi i spaniem
    > pod oknem widze, ze przeniesienie do nas mody z Florydy lat 80 chyba nie

    Widziałem kila domów z ogromnymi przeszkleniami i to, że je widziałem to
    największa ich wada bo i z tego domu było widać i mnie i drogę. Takie
    ściany wyglądają fajnie jak ma się działkę widokową, a przynajmniej na
    tyle spory ogród by nic poza nim nie widzieć. Budowanie takiego domu na
    małej działce i w gęstej zabudowie moim zdaniem nie jest najlepszym
    pomysłem.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 10. Data: 2014-05-08 08:01:22
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > zimą to jakaś kurtyna powietrzna by się przydała np. ciepły nadmuch od
    > dołu liniowo

    Pani miała zwykłe kotary które na noc zasuwała