  • 1. Data: 2014-05-07 10:51:13
    Temat: NTG Dla tych z Androidem
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    http://tech.wp.pl/kat,1009781,title,Jak-dziala-mobil
    ny-robak-Symulacja-ataku-na-smartfon,wid,16453244,wi
    adomosc.html?ticaid=112aea

  • 2. Data: 2014-05-07 19:37:30
    Temat: Re: NTG Dla tych z Androidem
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 07.05.2014 10:51, Maniek4 pisze:
    > http://tech.wp.pl/kat,1009781,title,Jak-dziala-mobil
    ny-robak-Symulacja-ataku-na-smartfon,wid,16453244,wi
    adomosc.html?ticaid=112aea

    to nie jest "atak". Jeśli instalujesz "hakerski" program, to program
    działa tak jak został stworzony. pozwala na zdalne zarządzanie
    smartfonem. Moja mama ma to samo w windows xp. ona sobie coś
    zainstaluje, albo coś jej nie działa, ja zdalnie jej odinstalowuje,
    naprawiam. (w moim przypadku za zgodą albo nawet na żądanie)

    Teraz rozwiązanie "problemu". Zrobić roota (30 sekund dla
    zaawansowanych, 15 minut dla zielonych) zainstalować andoridowy
    firewall. odtąd każdy nowy program, będzie musiał dostać pozwolenie na
    łączenie się z internetem.

    ToMasz

  • 3. Data: 2014-05-08 00:00:37
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-05-07 19:37, ToMasz pisze:

> [...]
    > zaawansowanych, 15 minut dla zielonych) zainstalować andoridowy
    > firewall. odtąd każdy nowy program, będzie musiał dostać pozwolenie na

    No i super.
    Dla zielonych widac mniej wiecej, ze otwarty system Android moze byc
    swego rodzaju zagrozeniem. Z drugiej strony dla nich systemy zamkniete
    jak IOS, czy WP nie sa zla alternatywa i maja sens. Choc do dzis nie
    rozumiem jak mozna placic trzy tysie za Iphona 5S i widziec w nim cos
    wiecej poza lansem, choc to swietny telefon.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2014-05-08 01:24:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 maja 2014 00:00:37 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No i super.
    > Dla zielonych widac mniej wiecej, ze otwarty system Android moze byc
    > swego rodzaju zagrozeniem.

    W identyczny sposob (a nawet latwiej) mozesz zainstalowac sobie trojana
    na swoim kompie :)

    > Z drugiej strony dla nich systemy zamkniete
    > jak IOS, czy WP nie sa zla alternatywa i maja sens.

    Sa wady i zalety. W systemie otwartym kazdy moze znalezc buga i go wykorzystac
    - tylko zwykle bardzo szybko swiat o tym wie i szybko wychodzi aktualizacja.
    W systemie zamknietym mozesz miec przez caly czas "systemowego trojana" i
    byc szpiegowanym juz po zainstalowaniu czystego systemu i nigdy sie o tym
    nie dowiesz :-)

    > Choc do dzis nie
    > rozumiem jak mozna placic trzy tysie za Iphona 5S i widziec w nim cos
    > wiecej poza lansem, choc to swietny telefon.

    Tez nie rozumiem fascynacji applem - wot marketing, ze na amerykanow zadzialal
    to sie nie dziwie bo to narod idiotow ale ze ta moda przyszla do Europy - tego
    juz nie rozumiem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2014-05-08 11:03:34
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Sa wady i zalety. W systemie otwartym kazdy moze znalezc buga i go wykorzystac
    > - tylko zwykle bardzo szybko swiat o tym wie i szybko wychodzi aktualizacja.

    Tak, jasne, tak jak ostatni fuck'up z OpenSSL (Heartbleed) ;)

  • 6. Data: 2014-05-08 11:55:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 08 May 2014 11:03:34 +0200 osobnik zwany Aleksander
    napisał:

    > Tak, jasne, tak jak ostatni fuck'up z OpenSSL (Heartbleed) ;)

    a w systemie zamknietym nawet nie wiesz, że tam jest :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2014-05-08 11:56:27
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-08 01:24, Adam pisze:

    > Tez nie rozumiem fascynacji applem - wot marketing, ze na amerykanow zadzialal
    > to sie nie dziwie bo to narod idiotow

    Idiotyczna wypowiedź.

    --
    MN

  • 8. Data: 2014-05-08 13:58:48
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > W identyczny sposob (a nawet latwiej) mozesz zainstalowac sobie trojana
    > na swoim kompie :)

    No to prawda, tylko jakby swiadomosc chyba wieksza. W prezentowanym
    przypadku ludzie po prostu kupuja telefon.

> [...]
    > byc szpiegowanym juz po zainstalowaniu czystego systemu i nigdy sie o tym

    Tez fakt.

    > Tez nie rozumiem fascynacji applem - wot marketing, ze na amerykanow zadzialal
    > to sie nie dziwie bo to narod idiotow ale ze ta moda przyszla do Europy - tego
    > juz nie rozumiem :)

    Zeby chociaz sama koncepcja byla dla ludzi. A tu zeby wgrac muze to
    kabelek (nie byle jaki przeciez) i komputer trzeba miec. Zdjecia zdaje
    sie to samo. Jakis idiotyczny pomysl. No ale fajnie tak wyciagnac
    telefon z jablkiem na obudowie.
    Ja wzialem sobie do testow Nokie Lumie. Telewizor nieco ponizej 4",
    powiem szczerze telefon solidny, mozna powiedziec niemal idealny. Ale
    system... O ile moge przeslac muzyke, zdjecia i inne pierdoly
    praktycznie bez ograniczen, tak np. plikow pdf juz tak prosto nie.
    Totalny brak zarzadzania plikami w telefonie. Komus sie cos powalilo
    nazywac to podejsciem biznesowym, ale moze takiego sloganu nie bylo.
    Zarzadzanie podstawowymi kiedys funkcjami z poziomu galerii np. nie jest
    mozliwe. Do przeslania bluetooth'em czego kolwiek trzeba uzyc oddzielnej
    aplikacji. Zupelnie jak stary Unix, ktory wymagal pisania programu do
    byle czego. Troche to dziwaczne podejscie. No ale zaciskam zeby i sie
    staram dalej.

    Pozdro.. TK